شناسهٔ خبر: 27457 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

تصویب راهبرد اجرایی برنامه‌های آینده نگر بخش مسکن استان قم

نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: در ادامه بررسی سند ششم توسعه استان، برنامه‌های راهبردی و آینده نگر بخش مسکن به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، دومین جلسه بررسی تهیه و تدوین برنامه ششم توسعه استان (سند راهبردی بخش مسکن) در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن اعلام خبر فوق تصریح کرد: با توجه به اینکه مبانی سند مذکور در خصوص وضعیت موجود بخش مسکن استان طی جلسه نخست که در هفته گذشته برگزار شد، تبیین و مورد بررسی قرار گرفت، رئوس برنامه‌های راهبردی و آینده نگر بخش مسکن مطرح و به تصویب رسید.

وی در خصوص آیتم‌های مطرح در جلسات مذکور توضیح داد: در جلسه نخست، عملکرد گذشته و تبیین وضع موجود مسکن استان شامل: بررسی علل عدم تعادل مسکن، سیاست‌های زمین شهری، سیاست‌های توسعه شهری، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

صبوری در خصوص برنامه‌های راهبردی و آینده نگر در بخش مسکن نیز توضیح داد: اهم سرفصل‌های برنامه راهبردی مسکن استان شامل: تبیین اهداف کلی، تبیین و تشریح اهداف کمی، ارائه راهبردها و سیاست‌ها، بررسی الزامات، تامین منابع مالی است که در دومین جلسه طرح و پس از بررسی به تصویب رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به وجود زمینه‌های مناسب در خصوص سرمایه گذاری بخش مسکن استان قم، شاهد شکوفایی و توسعه صنعت ساختمان در آینده نزدیک باشیم.