شناسهٔ خبر: 27466 - سرویس مسکن و شهرسازی

با حضور مهرآبادی انجام شد:

بهره‌برداری بیش از سه هزار واحد مسکن مهر در خراسان رضوی

پروژه مسکن مهر استان خراسان رضوی بهره‌برداری از سه هزار و ۳۷۷ واحد مسکن مهر خراسان رضوی در مراسمی با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این آئین گفت: این واحدها در در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان قراردارند و ۱۰۰ واحد آنها به صورت نمادین در شهرک مهرگان مشهد بهره برداری شد. 

وی اظهار کرد : شهرک مهرگان در فاصله پنج کیلومتری شهر مشهد در وسعت ۱۸۵ هکتار برای ایجاد شش هزار واحد مسکن مهر در سه مرحله طراحی شده و در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال ۹۱ با عنوان یک ناحیه منفصل شهری در محدوده خدماتی شهرداری مشهد قرار گرفت. 

وی عنوان کرد : ظرفیت مرحله اول شهرک مهرگان دو هزار و ۵۹۴ واحد و فاز دوم آن یک هزار و ۸۳۶ واحد است. 

وی گفت : از چهار هزار و ۴۳۰ واحد احداث شده در این دو مرحله، تا کنون سه هزار و ۶۰۲ واحد بهره برداری و تحویل متقاضایان شده و ۸۲۸ واحد باقیمانده نیز در دست ساخت است. 

اخوان عبداللهیان افزود : در مرحله نخست شهرک مهرگان یک مسجد ، کلانتری ، ایستگاه آتش نشانی و دو باب مدرسه همچنین بازار محله و بوستان های حاشیه ای و پایگاه بسیج راه اندازی شده است. 

وی عنوان کرد : برای مرحله دوم شهرک مهرگان هم برنامه ریزی شده این بخش با اتمام پروژه تحویل شهرداری مشهد شده تا ضمن برخورداری از خدمات شهری، نسبت به احداث فضای سبز و سایر خدمات مورد نیاز اقدام شود. 

به گفته وی ، از کل واحدهای مهر استان تعداد تا کنون ۸۶ هزار و ۷۰۰ واحد به انجام رسیده و تحویل متقاضیان شده ودر مجموع تا کنون برای مسکن مهر ۲۵ هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی اختصاص یافته است. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان افزود : ۳۳ هزار و ۳۳۷ واحد مسکن مهر دیگر در استان باقی مانده است که از این تعداد ۱۸ هزار و ۱۳۳ واحد بعنوان واحدهای عارضه دار با مشکلاتی از جمله نبود متقاضی ، عدم شروع پروژه و ضعف های پیمانکاری مواجه است. 

وی اظهار کرد : پس از حذف این تعداد واحد عارضه دار ، هم اکنون عملیات ساختمانی ۱۵ هزار و ۲۴۴ واحد دیگر در دست انجام است که با برنامه ریزی مناسب بخش عمده آن تا پایان سال بهره برداری می شود. 

مدیر کل فنی استانداری، مدیران راه وشهرسازی و جمعی از متقاضیان مسکن مهر در این مراسم حضور داشتند.

در ایام هفته دولت امسال پنج هزار و ۹۶۹ واحد مسکن مهر در استان به انجام و بهره برداری رسید که از این تعداد سه هزار و ۳۷۷ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، یک هزار و ۱۰ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزارنفر و یک هزار و ۵۸۲ واحد در شهرهای جدید استان قرار داشت. /