شناسهٔ خبر: 27552 - سرویس مسکن و شهرسازی

جزئیات پنجمین نشست ستادملی شهرسازی مشهد ۲۰۱۷:

تعیین وظایف سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با مشهد ۲۰۱۷/ طراحی لوگوی مشهد ۲۰۱۷ بر بدنه هواپیماها و قطارهای مشهد/ ارایه گزارش ایجاد مراکز خدماتی در ورودی و خروجی شهر

جلسه مشهد 2017 پنجمین نشست ستاد ملی شهرسازی مشهد ۲۰۱۷ به دبیری معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی و با حضور معاون وزیر ارتباطات، معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث، معاون عمرانی استاندار، نمایندگانی از شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، شهرهای جدید، شهرداری و نمایندگان استانی خراسان رضوی با موضوع طرح نقش لوگوی مشهد بر هواپیماها و قطارهای ورودی و خروجی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پنجمین جلسه ستاد ملی شهرسازی مشهد ۲۰۱۷ به ریاست پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری و معاون وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد.

پنجمین نشست ستاد ملی شهرسازی در حالی برگزار شد که مصوبه ۱۱ بندی هیات وزیران در آن قرائت شد و بندهای مختلف آن مورد بررسی قرار گرفت تا به نحوی که مورد نظر ستادملی شهرسازی مشهد ۲۰۱۷ است توسط سازمان‌ها و نهادهای مرتبط به اجرا درآید.

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نشست فوق، از علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور و همچنین مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت و زیربنایی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خواست تا طرح نقش مشهد ۲۰۱۷ را بر هواپیماها و قطارهای ورودی و خروجی شهر مشهد مورد بررسی قرار دهند و در صورت امکان این اتفاق برای سال ۲۰۱۷ رخ دهد.

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری که در این نشست حاضر بود ضمن اعلام آمادگی برای این طرح تاکید کرد که امکان اجرای این طرح میسر است.

ارایه گزارش سازمان‌های راهداری، میراث‌فرهنگی و شرکت‌عمران شهرهای‌جدید و بهسازی‌شهری‌ایران

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- در این نشست محمد تیموری نماینده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گزارشی از آخرین وضعیت ایجاد مراکز خدماتی در ورودی و خروجی شهر مشهد و نصب تابلوهای پیام متغیر در محورهای اصلی منتهی به مشهد ارایه کرد.

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران- وحید علی قارداشی مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت و زیربنایی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز آخرین وضعیت کریدور فرهنگی مشهد- نیشابور برای ایجاد قطار حومه ای محور مشهد و دسترسی به شهر جدید بینالود، بهسازی ایستگاه راه‌آهن مشهد، برقراری ارتباط بین ایستگاه راه آهن و خط مترو، چهاربانده کردن مسیر ریلی مشهد به تپه سلام، پیشنهادهای شرکت راه‌آهن در راستای افزایش ظرفیت محور مشهد در قالب پروژه‌های مشهد ۲۰۱۷ و بالغ بر آن که قابل اتصال به موضوع مشهد ۲۰۱۷ باشد را تشریح کرد.

شرکت عمران شهرهای‌جدید- حمیدرضا یزدانی مدیرعامل شرکت عمران بینالود، گزارشی از آخرین وضعیت فعالیت‌های انجام شده برای ایستگاه راه‌آهن بینالود را ارایه کرد.

شرکت عمران و بهسازی شهری ایران- نوروزیان نماینده شرکت عمران و بهسازی شهری ایران نیز گزارشی از آخرین وضعیت مباحث ایران‌شهری، پروژه‌های بافت پیرامون حرم مطهر شامل گذر تاریخی باغ حسن‌خان، خانه کوزه‌کنانی، بخشی از محله کشمیری را ارایه کرد. همچنین وی مجموعه اقدام شرکت عمران و بهسازی شهری ایران را درباره تملک آثار ثبتی و واجد ارزش غیرثبتی به ستادملی شهرسازی مشهد ۲۰۱۷ ارایه کرد.

سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری- محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در پنچمین نشست ستادملی شهرسازی مشهد ۲۰۱۷ مجموعه فعالیت‌های سازمان میراث را در چهار محور تشریح کرد. برگزاری نمایشگاه موزه‌ای جهان اسلام در شهر مشهد، مرمت آثار تاریخی بافت پیرامون حرم مطهر با اولویت خانه کوزه‌کنانی، طرح ساماندهی بلوار شاهنامه حد فاصل پل کشف رود تا آرامگاه فردوسی و برگزاری همایش بین‌المللی با حضور شهرسازان مسلمان سراسر دنیا بخشی از گزارش سازمان میراث‌فرهنگی بود.

استانداری مشهد- محمد مقدوری معاون عمرانی استانداری خراسان‌رضوی نیز مجموعه اقدامات استانداری را تشریح کرد. ایجاد هماهنگی های اولیه در خصوص ثبت جهانی حرم مطهر، برنامه ریزی برای تشکیل جلسه‌ای مشترک با حضور آقایان ولایتی، طالبیان، حناچی، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بخشی از فعالیت‌های استانداری در این رابطه بود.

گفتنی است در این جلسه مهندس جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، علی عابدراه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری؛ مهندس مقدوری معاون عمرانی استاندار خراسان‌رضوی، حمیدرضا یزدانی مدیرعامل شرکت عمران بینالود، نوروزیان نماینده شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، محمد تیموری مدیرکل دفتر برنامه و بودجه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وحید علی‌قارداشی مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت و زیربنایی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، صالحی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شجری صنعتی معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی، اخوان‌عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی، علی‌اصغر عنابستانی جانشین شهردار مشهد در امور ۲۰۱۷، عبدالرضا بهادری مرز نماینده سازمان فناوری و اطلاعات، فرزانه صادق‌مالواجرد مدیرکل دفتر معماری، طراحی شهری و بافت‌های واجد ارزش، سنایی و الله‌دادی از کارشناسان دفتر معماری، طراحی شهری و بافت های واجد ارزش حضور داشتند. /