شناسهٔ خبر: 27587 - سرویس استان‌ها

مدیركل راه و شهرسازی گلستان مطرح کرد:

لزوم توجه به هشدارها و اطلاعیه‌های اداره كل هواشناسی/ توجه به ناپایداری شرایط جوی طی دو روز آینده

ابراهیم مبارك قدم مدیركل راه و شهرسازی گلستان با توجه به هشدارها و اطلاعیه‌های اداره كل هواشناسی مبنی بر ناپایداری شرایط جوی استان طی دو روز آینده و احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر؛ از هم استانی‌ها خواست كه برای جلوگیری از هرگونه آسیب احتمالی به توصیه‌های ایمنی و تمهیدات لازم توجه کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم در گفت و گویی خبری گفت: رعایت نكات ایمنی در سه زمان قبل، حین و بعد از وقوع سیلاب الزامی است.

به گفته وی، حفظ خونسردی و کنترل اعصاب و همدلی با دیگران، اسكان و استفاده از مسیرهای هموار و پرهیز از تردد در مسیرهای خطرناک، توجه به توصیه‌های ایمنی در حین رانندگی از جمله رعایت سرعت مجاز و فاصله طولی و پرهیز از سبقت غیرمجاز، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و نهرها و توجه به توصیه‌های ایمنی مبنی بر قطع جریان آب، برق و گاز به عنوان بخشی از توصیه‌های ایمنی در هنگام وقوع سانحه یاد می‌شود.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان بیان كرد: مركز مدیریت راه‌های استان با شماره ۵-۰۱۷۳۲۲۲۳۱۳۱ و تلفن گویای ۱۴۱ و سامانه پیامكی ۱۰۰۰۱۴۱ در طول شبانه روز برای اعلام آخرین وضعیت جوی و راه‌های استان در خدمت مسافران و كاربران جاده‌ها است.

مبارك قدم تاكید كرد: كاربران جاده‌ها حتما قبل از تردد و سفر با شماره‌های مذكور تماس حاصل كرده تا در طول راه‌ها با مشكل خاصی مواجه نشوند.

وی افزود: ماموران،گشت‌ها، اكیپ‌ها و ایستگاه‌های راهداری در طول راه‌های استان مستقر بوده و در صورت بروز هرگونه مشكل در اسرع وقت آنان و مسوولان ستاد بحران منطقه را مطلع كنند.

در استان گلستان بالغ بر ۵ هزار كیلومتر بزرگراه،راه اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد.