شناسهٔ خبر: 27634 - سرویس جاده‌ای

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد:

بخشی از جاده فریمان – تربت‌جام به بهره برداری رسید/ تکمیل از بیمارستان بزرگ شهر فریمان در آینده نزدیک/ از سنگ بست به فریمان ریل‌گذاری می‌شود

سفر وزیر با استان فارس و افتتاح پل فهلیان ۲۱ کیلومتر از محور ترانزیتی جدید فریمان – تربت جام عصر چهارشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در حاشیه افتتاح این محور در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه پروژه های عمرانی شهرستان فریمان که مربوط به وزارتخانه راه و شهرسازی است، در دولت یازدهم اتفاقات مطلوبی رخ داده است.

وی بیان کرد: با افتتاح ۲۱ کیلومتر راه جدید آسفالته، این بخش از مسیر دوبانده شده که می تواند در تسهیل تردد و توسعه این شهرستان موثر باشد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ساخت پنج کیلومتر به سمت ورودی فریمان باقی مانده که از مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی خواسته شده تا عملیات این بخش را انجام دهد.

آخوندی گفت: از سمت مشهد به فریمان نیز به جز ۱۰ کیلومتر باقیمانده به سمت فریمان، باقی جاده به صورت دوبانده درآمده تا تردد خودروها در این مسیر ترانزیتی تسهیل شود.

آخوندی اظهار کرد: با توجه به نزدیکی فریمان به مشهد و از آنجا که محور ریلی تا شهر سنگ بست پیش رفته، قرار است از سنگ بست به فریمان ریل گذاری شود که عملیات این بخش در حال انجام است و بزودی شتاب خواهد گرفت.

وی گفت: با راه اندازی راه آهن سنگ بست – فریمان، قطار حومه ای در نزدیکی مشهد راه اندازی می شود و به تردد بین دو شهر فریمان و مشهد سرعت می بخشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دیگر پروژه عمرانی این وزارتخانه در فریمان گفت: یک بیمارستان بزرگ در این شهرستان ساخته شده که توسط وزارت بهداشت در حال تجهیز است و بزودی به بهره برداری می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز گفت: امروز ۶ کیلومتر از قطعه سوم و ۱۵ کیلومتر از قطعه چهارم محور تربت جام – فریمان که بخشی از طرح ملی راه ترانزیتی مشهد- فریمان- تربت جام- دوغارون است، به بهره برداری رسید.

محمدرضا اخوان عبداللهیان افزود: برای ساخت ۲۱ کیلومتر راه مزبور ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

وی بیان کرد: محور مشهد- فریمان- تربت جام- دوغارون به طول ۲۳۵ کیلومتر یکی از مهمترین محورهای شریانی و ترانزیتی شرق کشور است که ساخت قطعه چهارم آن از سال ۸۹ آغاز شده بود.

وی افزود: طول قطعه چهارم این مسیر به طول ۱۵ کیلومتر با عرض تمام شده ۱۱متر است که برای ساخت آن ۱۶۰ میلیارد ریال هزینه شده و اعتبار مورد نیاز برای اتمام ساخت آن نیز ۳۸ میلیارد و ۸۳۳ میلیون ریال است.