شناسهٔ خبر: 27673 - سرویس مسکن و شهرسازی

برنامه اسکان بشر ملل متحد اعلام کرد:

جزئیات روز جهانی اسکان بشر و روز جهانی شهرها/ تلاش برای ایجاد آینده‌ای بهتر و تأمین مسکن مناسب برای همگان

روز جهانی اسکان بشر برنامه اسکان بشر ملل متحد، موضوع روز جهانی اسکان بشر که اولین دوشنبه اکتبر هر سال برگزار می‌شود و نیز روز جهانی شهرها(۳۱ اکتبر) را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براین اساس موضوع روز جهانی اسکان بشر «مسکن در کانون توجه» و روز جهانی شهرها «شهرهای فراگیر، توسعه اشتراکی» تعیین شده است.

سایت رسمی هبیتات اعلام کرد برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران هر سال مراسمی برای گرامیداشت این دو روز برگزار می‌کند. جزییات برنامه‌های امسال که به ترتیب در روزهای ۱۲ مهرماه ۱۳۹۵ و ۱۰ آبان ۹۵ برگزار می‌شود، به زودی اعلام خواهد شد.

بزرگداشت روز جهانی اسکان بشر هر سال موحب می‌شود تا دست‌اندرکاران، متخصصان و پژوهشگران حوزه مسکن و توسعه شهری، تلاش خود را برای ایجاد آینده‌ای بهتر و تأمین مسکن مناسب و درخور برای همگان افزایش دهند و در عین حال بهبود کیفیت زندگی و ایجاد شرایط یکسان زیست برای تمامی شهروندان در مناطق به‌سامان و نابه‌سامان شهری، موفقیت جوامع را در مسیر حرکت به سوی جهانی با داشتن شهرهای بهتر و زندگی بهتر برای همگان را هموار می‌سازد.

این روز در عین حال به مسئولان و متخصصان جوامع مختلف یادآوری می‌کند که توانایی و مسئولیت لازم را برای برنامه‌ریزی شهری مطلوب در زمینه توسعه آتی شهرها در اختیار دارند.