شناسهٔ خبر: 27709 - سرویس استان‌ها

رضایی کوچی خبر داد:

مکاتبه مجلس با مسئولان در رابطه با نشست زمین در مناطق مختلف تهران/ مسوولان شهری به ایمنی شهرها حساس باشند

محمد رضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس از مکاتبه کمیسیون عمران با شهردار تهران، سازمان بازرسی کل کشور،سازمان مدیریت بحران،وزارت راه و شهرسازی و شورای اسلامی شهرتهران درخصوص فرونشست های اخیر از جمله نشست زمین درخیابان پیامبر(ص) خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،محمدرضا رضایی کوچی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مکاتبه کمیسیون عمران مجلس با شهردار تهران، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان مدیریت بحران، وزارت راه و شهرسازی و شورای اسلامی شهر تهران در خصوص فرونشست های اخیر از جمله نشست زمین در خیابان پیامبر(ص)،گفت:طی مکاتبه ای با مسئولان درخواست ارایه گزارشی در خصوص بررسی موضوع، اقدامات انجام شده و همچنین علل احصایی در مورد این حوادث را خواستار شده ایم.

نماینده مردم جهرم درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه چندی قبل نشست زمین در منطقه شهران در استان تهران رخ داده بود، افزود: در این رابطه گزارش دستگاه های مربوطه اخذ و اکنون درحال بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه باید مراجع ذی ربط به مواردی که به ایمنی شهرها مرتبط است حساس باشند، تصریح کرد: مسئولان باید ضمن بررسی علل و آسیب شناسی مشکلات اقدامات و تمهیدات لازم را در دستورکار خود قرار دهند.

این نماینده مردم درمجلس دهم،در پاسخ به سوال مربوط به نتایج حاصل از بررسی حادثه قبلی در منطقه شهران، گفت: بررسی های اولیه نشان می دهد که حفره هایی در این محل وجود داشته که با عبور تونل در دست احداث مترو و احتمالا نشت آب تحریک و دچار فروشست شده و نشت گاز از خط انتقال عبوری از این محل و احتمالا عبور خط برق موجب حریق شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصویب قوانین لازم احداث تونل های مشترک تاسیساتی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی ذی ربط در این خصوص عملکرد مطلوبی نداشته و موضوع در دست بررسی است.