شناسهٔ خبر: 27711 - سرویس بنادر و دریانوردی

علی خدمتگذار:

افزایش عمق کانال حوضچه‌های بندرامیرآباد از ۲۰/۴ متر به عمق ۸ متر/ ظرفیت اسمی بندر به ۵/۷ میلیون تن در سال افزایش پیدا می کند

بندر امیرآباد مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اتصال بندر امیرآباد به شبکه راه آهن سراسری را امتیاز ویژه این یندر دانسته و گفته است: این بندر با چشم انداز احداث ۳۴ پست اسکله و ظرفیت اسمی ۱۸ میلیون تن در سال ۱۴۰۹، اهداف سازمانی خود را دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفته است: این بندر با دارا بودن بیش از هزار هکتار اراضی پشتیبانی و با توجه به ظرفیت های گوناگون، در سال ۷۶ از سوی شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به عنوان منطقه ویژه اقتصادی معرفی شد.

 علی خدمتگزار با اشاره به این که در فاز اول بندرامیرآباد، ۹ پست اسکله به طول ۱۵۰۰ متر با ظرفیت اسمی ۵/۴ میلیون تن وجود دارد گفته است در فاز دوم با بهره برداری ۶ پست اسکله جدید به طول بیش از ۱۱۰۰ متر ظرفیت اسمی بندر به ۵/۷ میلیون تن در سال افزایش پیدا خواهد کرد.

وی از بندرامیرآباد به عنوان بزرگترین بندر دریایی خزر نام برد و خاطر نشان کرد این بندر رتبه سوم را در زمینه های تناژ تخلیه و بارگیری، اراضی پشتیبانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در بین بنادر کشور دارا می باشد.

عمق کانال حوضچه های بندرامیرآباد از ۲۰/۴ متر به عمق ۸ متر افزایش یافت

مدیر بندرامیرآباد با بیان اینکه یکی از نکات اساسی در ارائه خدمات به تجار و صاحبان کالا، دارا بودن عمق مناسب کانال حوضچه می باشد یادآور شد با برنامه ریزی صورت گرفته عمق کانال حوضچه های بندرامیرآباد از ۲۰/۴ متر به عمق ۸ متر افزایش یافت.

این مقام مسئول در ادامه معرفی ظرفیت ها و قابلیت ها ی بندرامیرآباد، از اتصال این بندر به شبکه راه آهن سراسری، تنها بندر دارای اسکله رو رو ریلی و تنها بندر نسل سوم کشور را از شاخص هایی عنوان داشت که بندرامیرآباد را نسبت به دیگر بنادر کشور متمایز کرده است.

علی خدمتگزار در ادامه، افزایش ظرفیت نگهداری سیلوی غلات، مخازن نفتی و روغن خوراکی را از اهداف تبیین شده کمیته اقتصاد مقاومتی استان برای بندرامیراباد عنوان کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد با بیان اینکه بیش از ۸۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بندر صورت گرفته است افزود از ۳۱ قرار داد سرمایه گذاری منعقد شده با بخش خصوصی ۱۹ قرارداد به بهره برداری کامل رسیده است.

به گزارش روابط عمومی بندر امیرآباد، وی هم چنین از تصویب قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری از سوی سازمان بنادر و دریانوردی کشور خبر داد که به موجب این قانون سازمان بنادر، ضامن سرمایه گذار برای اخذ تسهیلات در چارچوب معین نزد بانک خواهد شد.

به گفته علی‌خدمتگزار بندرامیرآباد بنگاه اقتصادی می باشد که به صورت تمام وقت به فعالیت اقتصادی می پردازد، و با چشم انداز احداث ۳۴ پست اسکله و ظرفیت اسمی ۱۸ میلیون تن در سال ۱۴۰۹، اهداف سازمانی خود را دنبال خواهد کرد.