شناسهٔ خبر: 27727 - سرویس هوایی

پايان ماموريت فلايت چک در فرودگاه اردبيل/ اروميه؛ مقصد بعدی هواپیمای فلایت‌چک

فلايت چك هواپیمای فلایت‌چک شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران که اکنون در فرودگاه اردبیل به سر می‌برد، فردا(۲۱ شهریورماه) عازم فرودگاه ارومیه شده تا دستگاه‌های کمک ناوبری این فرودگاه را وارسی پرواز کند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، هواپیمای فلایت‌چک روز پنجشنبه(۱۸ شهریور ماه) وارد فرودگاه اردبیل شد و از جمعه عملیات وارسی پروازی این فرودگاه را آغاز کرد.

فرودگاه اردبیل جزء معدود فرودگاه‌های ایران است که به دلیل شرایط آب و هوایی خاص از داشتن دو دستگاه کمک ناوبری ILS بهره‌ می‌برد. در روز نخست توقف این هواپیما، دستگاه کمک ناوبری ILS باند ۳۳ این فرودگاه به همراه چراغ‌های پاپی آن وارسی پروازی شدند.

امروز نیز دستگاه کمک ناوبری ILS باند ۱۵ این فرودگاه وارسی پروازی خواهد شد. پس از به پایان رسیدن این عملیات، هواپیمای فلایت‌چک راهی فرودگاه ارومیه می‌شود تا دستگاه‌های کمک ناوبری ILS و VOR این فرودگاه هم وارسی پروازی شود.

همچنین بر اساس برنامه‌های تدوین شده برای هواپیمای فلایت‌چک، کامیشنینگ دستگاه کمک ناوبری DVOR/DME فرودگاه ماکو طی دو روز در دستور کار قرار دارد.

به نظر می‌رسد اگر شرایط آب و هوایی در این فرودگاه‌ها مساعد باشد، هواپیمای فلایت‌چک پایان هفته جاری پس از وارسی پروازی دستگاه‌های کمک ناوبری فرودگاه‌های اردبیل، ارومیه و ماکو به تهران بازگردد و پس از سرویس دوره‌ای ۱۵ روزه، فعالیت‌های خود را در فرودگاه‌های غربی کشور از سر گیرد.

بنا برگزارس شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران پیش از این نیز هواپیمای فلایت‌چک برای وارسی پروازی دستگاه‌های کمک ناوبری وارد فرودگاه‌های نوشهر و رشت شده بود و به دلیل نامساعد شدن آب و هوا، در هر یک از این فرودگاه‌ها یک روز بیش از برنامه تعیین شده، متوقف شد. برنامه روزهای آتی مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی؛ وارسی پروازی دستگاه‌های کمک ناوبری فرودگاه‌های نواحی غرب کشور پیش از آغاز بارندگی‌های پاییزی و زمستانی است.