شناسهٔ خبر: 27760 - سرویس استان‌ها

در سیستان و بلوچستان برگزار شد:

سومین جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل سیستان و بلوچستان

جلسه پیش از ظهر امروز سومین جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل استان سیستان و بلوچستان با حضور کلیه اعضاء به ریاست مدیرکل راه و شهرسازی استان در محل دفتر جلسات وی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، پیش از ظهر امروز سومین جلسه کمیته ایمنی حمل و نقل استان با حضور کلیه اعضاء به ریاست مدیرکل راه و شهرسازی استان در محل دفتر جلسات وی برگزار شد.

هدف از برگزاری این جلسه ادامه مشارکت در ایمنی و روان سازی سفرهای پایانی تابستان تمامی دستگاه‌های عضو کمیته باتوجه به مصوبه نشست ۷۷ مورخه ۹۵/۶/۱۵ کمسیون ایمنی راه‌های کشور به شرح ذیل:

ـ توقف عملیات عمرانی تا ۵ مهره ماه در حوزه برون شهری و تا ۱۵ مهرماه در حوزه درون شهری

ـ تشدید کنترل ناوگان عمومی بار و مسافر در مبدأ (مدیران شرکت‌ها و مدیران فنی) با نظارت و پیگیری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و در سطح شبکه راه‌ها با نظارت پلیس راهور.

ـ افزایش اطلاع رسانی و هشدار در زمینه‌های واژگونی، کمربند ایمنی سرنشینان عقب، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ با همکاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.

ـ استقرار تیم‌های امدادی در مجاورت راه‌ها و استفاده از چراغ گردان همزمان با آغاز تاریکی (پلیس، اورژانس، هلال احمر و راهداری).

ـ توجه ویژه به نقاط پر تصادف و پرحادثه در نقاط مشخص شده در صورتجلسه سه جانبه (سازمان راهداری ـ  پلیس ـ کمسیون ایمنی راه‌های استان) اعلام شد که تمامی دستگاه‌های عضو کمیته گزارشات و فعالیت‌های خود را در خصوص این بندها و اقدامات لازم را در این زمینه بیان داشتند که یکی از مشکلات و معضلات مبتلا به در تمامی دستگاه‌ها سرقت علائم، ترانس‌های موجود برای روشنایی نقاط پرتصادف و پرحادثه، تقویت آنتن‌های ایرانسل و همراه اول برای استفاده آحاد مردم از اطلاعات جاده‌ای، وضعیت آب و هوا و.... که در پایان مصوب شد:

ـ با توجه به گزارشات مذکور در خصوص سرقت علائم موضوع به شورای تأمین استان ارجاع شود.

ـ همچنین مقرر شد در مورد محل پد (فرود و پرواز بالگرد امداد و نجات) شهرداری و راه و شهرسازی نسبت به تأمین محله های تعیین شده اقدام نمایند.

ـ مقرر شد در خصوص درخواست مدیرکل اورژانس جاده‌ای در رابطه با تأمین زمین مراکز اورژانس از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان پیگیری بعمل آید.