شناسهٔ خبر: 27811 - سرویس استان‌ها

بررسی تشكیل خانه گفتمان شهر در روز گرگان

خانه گفتمان مصادف با روز گرگان، راه اندازی خانه گفتمان شهر به منظور بازآفرینی بافت تاریخی شهرگرگان مورد بررسی مسوولان و صاحب نظران این بخش قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل ازاداره روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، تشكیل خانه گفتمان شهر با هدف كمك به حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی با همكاری دستگاه‌های متولی از جمله راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بررسی شد.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان در نشست اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به منظور گرامیداشت روز گرگان در ۲۰ شهریور ماه علاقه‌مندی خود و آمادگی این اداره كل را برای تشكیل این خانه اعلام كرد.

ابراهیم مبارك قدم افزود: توسعه عرصه‌­های عمومی دموکراتیک شهری با هدف اطلاع رسانی به شهروندان، آموزش، ایجاد گفتمان بین متخصصان در عرصه­‌های مختلف مرتبط با شهر و مسائل توسعه شهری، منافع عمومی در شهر، ارتقا کیفیت زندگی و افزایش سطح زیست­‌پذیری شهرها در چارچوب اندیشه ایران‌شهر از مزایای تشكیل این خانه است.

به گفته وی، همچنین راه اندازی این خانه موجب تقویت جایگاه و نقش تشکل­‌ها و نهادهای حرفه­‌ای در عرصه معماری و شهرسازی و تعریف مکانی برای گفتگو، تبادل اندیشه، نقد و ارزیابی سیاست‌ها، برنامه‌­ها و اقدامات در این حوزه خواهد بود.

دبیر ستاد احیای بافت های فرسوده گلستان اظهاركرد: ایجاد تعامل و تفاهم میان انجمن­‌ها و موسسات تخصصی معماری و شهرسازی در سطح استانی و شهرستانی به منظور رشد و ترویج حقوق شهرسازی و اعتلای فرهنگ شهرنشینی و برقراری ارتباط مستمر با اندیشمندان و حرفه­‌مندان حوزه شهر و معماری و جلب مشارکت فعالانه آنان در استان به منظور بررسی مسائل و یافتن راهکارهای مناسب برای ارتقای کیفیت زندگی شهری و انعکاس یافته‌­های حاصل از این هم‌اندیشی و گفتمان به دولت، برای اعتلای سیاست­‌ها و برنامه­‌های شهری از اهداف اصلی دیگر راه اندازی این خانه به­‌شمار می­‌رود.