شناسهٔ خبر: 27813 - سرویس استان‌ها

مدیركل راه و شهرسازی گلستان:

سیلاب‌های اخیر بیش از ۲۷ میلیارد ریال به راه‌های گلستان خسارت زد

ابراهیم مبارک قدم مدیركل راه و شهرسازی گلستان، میزان خسارات وارد آمده به راه های استان را در جریان سیلاب‌های جمعه ۱۲ و چهارشنبه ۱۷ شهریورماه جاری ۲۷ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال اعلام كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارك قدم، مدیر کل راه و شهرسازی گلستان در گفت و گویی خبری گفت: در جریان سیلاب چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۹ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال و در جریان سیلاب جمعه ۱۲ شهریورماه هشت هزار و ۴۰۰ میلیون ریال به راه های استان خسارت زده شد.

به گفته وی، در جریان این سیلاب‌ها به محورهای ارتباطی و ابنیه فنی حادث در حوزه شهرستان‌های بندرگز، بندرتركمن، كردكوی، گمیشان، گرگان،علی آباد كتول و مراوه تپه خسارت وارد آمد.

مدیركل راه و شهرسازی گلستان، عمده تخریب های صورت گرفته ناشی از این سیلاب‌ها را انسداد آبروها، آبشستگی سطح اساس و زیراساس، تخریب شانه راه و قنو و آبرو، انسداد محور به وسیله گل و لای، تخریب كانال حریم جاده، تخریب علائم ایمنی، انسداد پل ها و ابنیه، خرابی دستك و مسدود شدن پل‌ها بیان كرد.

مبارك قدم اظهار كرد: مجموع خسارات برآورد شده  برای مدیریت بحران استانداری گلستان جهت اعلام و تامین منابع مالی مورد نیاز و بهسازی آنها ارسال شده است.