شناسهٔ خبر: 27846 - سرویس استان‌ها

علیخانی و زندی‌فر مطرح کردند:

فرصت اجرای برنامه‌های تخصصی بهبود راه‌های لرستان فراهم شد/ استقرار تجهیزات راهداری لرستان برای رفع بحران‌های زمستانی

عکس ترکیبی مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل اظهار امیدواری کرد که شاهد اجرای برنامه‌های تخصصی و کارگشا برای بهبود وضعیت راه‌های این استان باشیم. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز با ابراز خرسندی از این انتزاع آمادگی راهداری لرستان را برای افزایش ایمنی و مقابله با بحران‌های زمستانی اعلام کرد.

علی علیخانی، مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان درگفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری ازاین اداره کل عنوان کرد: با برداشته شدن مسئولیت امور راهداری از دوش این اداره کل ما فرصت بیشتری داریم که به ساماندهی امور مسکن و شهرسازی بپردازیم و به تدوین برنامه‌هایی برای پیشبرد اهداف وزارت راه و شهرسازی درحوزه رفع مشکلات و معضلات حوزه‌های مسکن،‌حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده بپردازیم.

علیخانی با بیان اینکه راهداری وظیفه حفظ امنیت راه‌ها را برعهده دارد، گفت: دراین راستا باید به اموری چون حفظ روشنایی و بهسازی روکش آسفالت راه‌ها، تعمیر پل‌ها  و بهسازی راه‌ها همچنین آمادگی برای برخورد با حوادث جوی احتمالی در جاده‌ها رسیدگی کند که با انتزاع راهداری از اداره کل راه و شهرسازی امکان تدوین برنامه‌های تخصصی و انجام صحیح‌تر امور راهداری فراهم می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان افزود: لرستان اولین استانی است که طرح انتزاع راهداری از اداره کل راه و شهرسازی  درآن پیاده شد و راهداران و تجهیزات راهداری به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منتقل شده‌اند تا امکان فعالیت تخصصی‌تر درامور راهداری این استان کوهستانی فراهم شود.

وضعیت نامناسب روکش راه‌های لرستان

همچنین علی زندی فر، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اذعان بر نامناسب بودن وضعیت روکش راه‌های این استان عنوان کرد: تمرکز اصلی ما بر افزایش ایمنی جاده‌ها و ساماندهی وضعیت نامناسب آسفالت اغلب محورهای مواصلاتی است.

زندی‌فر با بیان اینکه طرح انتزاع راهداری از اداره‌های کل راه و شهرسازی بسیار هوشمندانه بوده است، گفت: حمل و نقل روح و راهداری جسم بدنه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که درکنار یکدیگر معنا پیدا می‌کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه ۲۷۰ راهدار رسمی و قراردادی تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفته‌اند که ازمهر ماه حقوق خود را از این اداره کل دریافت می‌کنند به وجود ۳۰۰ نیروی حجمی راهدار دراستان اشاره کرد و افزود: این نیروهای حجمی به نام راهدار درمدیریت سابق استخدام شده بودند ولی کارهای دیگری را برعهده داشته‌اند و ۱۰۰ نفر از آنها نیروهای سفارشی بوده‌اند که تنها پرونده استخدامی آنها بدون سابقه کار دیده می‌شود. از زمان پذیرش مسئولیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همت خود را مصروف ساماندهی وضعیت نیروی انسانی کرده‌ام که البته با واکنش‌هایی مواجه شده‌ام.

وی گفت: راهداری لرستان ۲۰ میلیارد تومان بدهی دارد و بسیاری ازمحورها نیاز به بهسازی دارند. درعین حال درحال آماده‌سازی اکیپ‌ها و تجهیزات راهداری برای استقبال از فصل زمستان هستیم و تهیه نمک و شن مورد نیاز را آغاز کرده‌ایم و از اول آذر نیروهای انسانی و ماشین‌آلات درمحورها مستقر می‌شوند.

زندی‌فر همچنین با بیان اینکه عمر اغلب ماشین‌آلات راهداری لرستان بالای ۲۵ سال است، عنوان کرد: باید میانگین سن ماشین‌آلات راهداری ۱۰ سال باشد.