شناسهٔ خبر: 27865 - سرویس استان‌ها

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گیلان خبر داد:

رفع تصرف بیش از ۱ میلیون مترمربع اراضی ملی در بندر کیاشهر استان گیلان

رسول حسین پور مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گیلان از رفع تصرف بیش از ۱ میلیون مترمربع اراضی ملی در بندر کیاشهر از سال ۹۲ تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، رسول حسین پور مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: در راستای حفظ و حراست از اموال عمومی و اراضی دولت و بیت المال ، باهماهنگی دستگاه‌های قضایی و انتظامی و همکاران حقوقی و حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی گیلان از سال ۹۲ تاکنون بیش از یک میلیون متر مربع از اراضی دولتی به صورت عرصه در بندر کیاشهر توافقی و با پشت بند احکام قضایی رفع تصرف شد.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان در ادامه افزود: از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۳۸۴ هزار مترمربع از اراضی دولتی در شهرهای منجیل ، انزلی ، لاهیجان و لنگرود به صورت عرصه و ۸ هزار مترمربع از اراضی دولتی در شهرهای آستارا و انزلی  بصورت عرصه و اعیان با احکام قضایی رفع تصرف شد.

حسین پور با اشاره به اینکه در اجرای منویات مقام معظم رهبری از هرگونه تعدی و دست اندازی به اموال و املاک ملی در استان گیلان قاطعانه ممانعت و برخورد خواهد شد، گفت: با توجه به اهمیت ایمنی و حفظ حریم راه‌ها با متخلفینی که با تجاوز به حریم راه، ایمنی جاده را خدشه‌دار کرده و باعث بروز حوادث جبران ناپذیری می‌شوند نیز بدون هیچ اغماضی برخورد شده و افراد خاطی و متجاوزین مورد تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان از همه مردم شریف استان خواست قبل از هر گونه اقدام در خصوص خرید زمین و ملک ابتدا استعلامات لازم را از مراجع ذیصلاح من جمله اداره ثبت و اسناد محل و مدیریت املاک و حقوقی اداره کل راه وشهرسازی گیلان به عمل آورده تا از دولتی بودن ملک کسب اطلاع کنند و در دام افراد سودجو گرفتار نگردند.

ایشان با یادآوری این نکته که اراضی خالصه ، ملی و موات منجمله رقباتی است که از ناحیه متصرفین و متجاوزین به اراضی دولتی مورد تعدی و خرید و فروش قرار می‌گیرند افزود: در مقطع کنونی با پدیده شوم زمین خواری مواجه هستیم که با متصرفین به بیت المال قویا برخورد شده و هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی دولتی در محاکم قضایی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی در پایان بیان کرد: با صدور احکام قضائی و بعضاً با ورود یگان حفاظت از ارضی ملی دستگاه‌های متولی زمین از رقبات مشمول، رفع تصرف شده و با قلع و قمع اعیانات مستحدثه ، افراد متخلف نیز تحت پیگرد قرار می‌گیرند.