شناسهٔ خبر: 27872 - سرویس مسکن و شهرسازی

میریان در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

امضای ۱۷ تفاهم‌نامه در شرکت عمران شهرهای جدید طی ۵ ماه نخست ۹۵/ عقد ۸ قرارداد با شرکت‌های خارجی

محمود میریان عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با تأکید براینکه در پنج ماه نخست سال جاری ۱۷ تفاهم‌نامه بین شرکت‌عمران و سایر بخش‌های خصوصی به امضا رسیده است گفت: از بین قراردادهای نام‌برده ۸ فقره بین شهرهای جدید و شرکت‌های خارجی گزارش شده است.

سید محمود میریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص طرح‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت در شهرهای جدید در پنج ماه اول سال ۹۵ اعلام کرد: شرکت عمران شهرهای جدید در این مدت زمانی تفاهم‌نامه‌ای را با شهرداری‌های شهرهای جدید به امضا رساند که براساس مفاد این قرارداد، شهرداری‌ها در قبال دریافت زمین به ارائه خدماتی نظیر خیابان‌کشی، ایجاد فضای سبز، پارک، ساخت پیاده‌رو، جدول، جوب، آسفالت و ... خواهند پرداخت.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در این‌باره اضافه کرد: این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری، در شهر جدید بهارستان با مبلغ تقریبی ۱۰۳ میلیارد تومان، در شهر جدید صدرا به میزان تقریبی ۱۰۰ میلیارد تومان، در شهر جدید اندیشه به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان، در شهر جدید عالیشهر به مبلغ ۴ میلیارد تومان، در شهر جدید پرند به میزان ۱۸۰ میلیارد تومان( در مرحله تصویب نهایی) در شهر جدید پردیس به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان ( در مرحله تصویب نهایی) و در شهر جدید هشتگرد با مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان (در مرحله تصویب نهایی) با شهرداری‌ها به امضا رسیده است که جمعا رقمی بالغ بر ۹۰۷ میلیارد تومان را به خود اختصاص می‌دهد.

میریان در ادامه از مشارکت شرکت عمران شهرهای جدید با بخش خصوصی در شهرهای جدید طی ۱۰ فقره قرارداد به مبلغ ۳۲۵ میلیارد تومان خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه با هدف ساخت واحدهای تجاری در پنج شهر جدید پردیس، بهارستان، سهند، مجلسی و گلبهار با بخش خصوصی به امضا رسیده است.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به عقد هشت تفاهم‌نامه دیگر با شرکت‌های خارجی در پنج‌ ماهه نخست سال جاری در شهرهای جدید گفت: شرکت عمران شهرهای جدید با هدف بهره‌برداری بهینه از مصرف انرژی و فناوری‌های نوین ساختمانی و همچنین بهره‌برداری مجدد از فاضلاب شهری در شهر جدید هشتگرد با شرکت آلمانی «GIZ» و وزارت محیط زیست جمهوری فدرال آلمان قراردادی را امضا کرده و در حال پیگیری این موارد است.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: امضای سه تفاهم‌نامه با شرکت‌های هانوا، LH و KICT در کره جنوبی قرارداد دیگری است که به منظور ساخت بیمارستان در شهر جدید گلبهار، ساخت شهر جدید خوارزمی در نزدیکی سمنان، همکاری علمی و تجربی در ساخت شهرهای جدید و همچنین همکاری در پژوهش‌های علمی بین شرکت عمران شهرهای جدید و این کشور آسیایی به امضا رسیده است.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید اضافه کرد: تفاهم‌نامه دیگری با شرکت‌ ایتالیایی مهندسی اروپا، شرکت اف جی تکنو پل و آتلیا ایتالیا و همچنین قراردادی با شرکت کواسار انرژی لوکزامبورگ درخصوص تولید انرژی به روش خورشیدی برای شهر جدید پرند به امضا رسیده است.

میریان ضمن بیان این مطلب که کشور تایلند نیز در ساخت واحدهای تجاری و سرمایه‌گذاری در این بخش ابراز تمایل داشته است گفت: شرکت NUA تایلند در این زمینه درخواستی داشته که همچنان در حال بررسی است.

وی در پایان درخصوص قرارداد ارائه خدمات مالی از طریق مدیریت دارایی‌ها بین شهر جدید پردیس و بانک مسکن گفت: این قرارداد نیز به تازگی با مبلغ یکهزار میلیارد تومان بین شرکت عمران پردیس و بانک مسکن به امضا رسیده است./