شناسهٔ خبر: 27931 - سرویس مسکن و شهرسازی

استاندار اصفهان خبر داد؛

تبدیل کارخانه ریسباف به موزه در آینده‌ای نزدیک/ کاهش ترافیک و مسائل زیست‌محیطی با بهره‌برداری از کنارگذر شرق اصفهان

رسول زرگر پور استاندار اصفهان با اعلام اینکه کارخانه ریسباف اصفهان در این استان تبدیل به یک موزه می‌شود از انجام این کار مهم و بنیادین در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رسول زرگر پور امروز (۲۵ شهریورماه) در مراسم آغاز عملیات اجرایی آزادراه شرق اصفهان گفت: کارخانه ریسباف برای تبدیل به یک موزه بزرگ خریداری‌ شده که باید هر چه سریع‌تر این اتفاق در این دولت انجام شود و شورای راهبردی طراحی آن را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه کنار گذر شرق اصفهان پس از ۱۲ سال انتظار مردم اصفهان امروز کلنگ آن بر زمین زده شد، تاکید کرد: این طرح موحب کاهش مسائل ترافیکی، زیست‌محیطی، ایمنی و... می شود و ترافیک کریدور شمال به جنوب را کاهش خواهد داد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه این پروژه سه قطعه دارد که عملیات اجرایی دو قطعه آن امروز آغاز می‌شود، ابراز امیدواری کرد: قطعه سوم آن نیز به طول ۳۰ کیلومتر سریع‌تر انجام شود.

وی با بیان اینکه شهریور ماه، ماه مبارکی برای مردم اصفهان است چراکه تا آخر این ماه یک سوم از اعضای هیئت دولت به این شهر سفر کرده یا می‌کنند، ادامه داد: تاکنون وزیر دفاع، ارتباطات، نیروهای مسلح و کشاورزی به اصفهان سفر کردند و هفته آینده نیز دو وزیر دیگر در این شهر حضور خواهند داشت و در مهر ماه نیز معاون اول رئیس جمهور به اصفهان می آید.

مهر از قول زرگرپور نوشت: حدود دو سال و نیم گذشته با سفر وزیر صنعت به اصفهان و بازدید از ذوب آهن، پروژه ملی تولید ریل در این استان کلید خورد.

وی افزود: این ایده اکنون به مرحله نهایی رسیده و وزارت راه و شهرسازی باید قرارداد سه‌ ساله آن را با ذوب‌آهن منعقد کند تا در سال اقتصاد مقاومتی یکی از محصولات استراتژیک کشور را در داخل تولید کرده باشیم.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه طی ۱۰۰ سال گذشته ریل وارداتی بود، تصریح کرد: این قرارداد از لحاظ مالی به ذوب‌آهن کمک خواهد کرد و امیدواریم قرارداد آن تا دو هفته آینده و در سفر آقای جهانگیری به اصفهان ثبت شود.

وی با بیان اینکه استاندار اصفهان همچنین به اهمیت بالای پروژه کنارگذر غرب اصفهان اشاره کرد و گفت: ۱۸ کیلومتر این طرح همچنان باقی است و امیدواریم این پروژه نیز تکمیل شود و بعد از دو سال بتوانیم آزادراه غرب و شرق را داشته باشیم.

زرگرپور گفت: راه آهن خوزستان - اصفهان یکی از خطوط استراتژیک کشور است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد./