شناسهٔ خبر: 27960 - سرویس جاده‌ای

در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی و وزیر حمل‌ونقل بلغارستان مطرح شد:

برگزاری نشست‌های کارشناسی پیش‌نویس موافقتنامه خلیج‌فارس-دریای سیاه/ مذاکره برای توسعه مناسبات حمل‌ونقلی دوجانبه/ تاکید بر تسریع مراحل قانونی و استصوابی در کشورهای متعاهد

داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و وزیر وزیرحمل‌ونقل، فناوری اطلاعات و ارتباطات جمهوری بلغارستان ضمن دیدار با یکدیگر نسبت به برگزاری موفقیت آمیز دو نشست كارشناسی مربوط به بررسی پیش‌نویس موافقتنامه شش جانبه كریدور مزبور در تهران و صوفیا ابراز خوشنودی و تسریع برگزاری نشست نهایی تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، معاون وزیر راه و شهرسازی به منظور توسعه همكاری‌های حمل‌و‌نقل جاده‌ای فی‌مابین و همچنین مذاكره و تبادل نظر پیرامون موافقتنامه كریدور جدید التاسیس شش جانبه خلیج فارس–دریای سیاه با وزیرحمل‌ونقل، فن آوری اطلاعات و ارتباطات جمهوری بلغارستان دیدار و گفتگو كرد.

در این دیدار كه در محل وزارت حمل ونقل بلغارستان در پایتخت این كشور، صوفیا برگزار گردید، طرفین با ابراز خوشنودی از برگزاری موفقیت آمیز دو نشست كارشناسی مربوط به بررسی پیش‌نویس موافقتنامه شش جانبه كریدور مزبور در تهران و صوفیا، برضروت تسریع در برگزاری نشست آتی وزرای حمل و نقل كشورهای متعهد جهت امضاء موافقتنامه مذكور و پیگیری تشریفات قانونی آن تاكید کردند. دوطرف همچنین برای توسعه مناسبات حمل‌و‌نقل دوجانبه نیز گفتگوهای مفصلی را انجام دادند.

بر اساس این گزارش مهندس داود كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای با تأكید بر موضوع ترانزیت و نقش حمل‌ونقل جاده‌ای در جمهوری اسلامی ایران در منطقه، گزارشی از ظرفیت ها، توانمندی‌ها و وضعیت بخش حمل‌ونقل جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد.

 كشاورزیان تعامل و همكاری جمهوری اسلامی ایران در مناسبات تجاری، بازرگانی و حمل‌ونقلی همچنین سایر بخش‌ها را با كشورهای منطقه و سایر كشورها در قاره‌های دیگر در سه سال اخیر كم نظیر خواند و بر ادامه همكاری‌ها تاكید کرد.

این گزارش حاكی است، ایوایلو موسكوسكی وزیرحمل ونقل، فناوری اطلاعات و ارتباطات جمهوری بلغارستان نیز بر اهمیت كریدور شش جانبه خلیج فارس–دریای سیاه و نقش دو كشور در مناسبات حمل‌ونقلی منطقه تاكید و ابراز امیدواری کرد تا مراحل قانونی و استصوابی موافقتنامه مذكور هرچه سریع‌تر توسط همه كشورهای متعهد پیگیری شود.

گفتنی است پیش از این دیدار، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در نشستی با حضور ایوان ماركو دبیركل وزارت حمل ونقل، فناوری اطلاعات و ارتباطات جمهوری بلغارستان و همچنین جمعی از مدیران و كارشناسان آن وزارتخانه شركت نمودند و طی آن، راهكارهای لازم به منظور نهایی سازی روند پیگیری موافقتنامه كریدور شش جانبه خلیج فارس – دریای سیاه و همچنین برخی از مسائل و مشكلات موجود در روابط حمل و نقل جاده ای دو طرف موردبحث و تبادل نظر قرار گرفت.