شناسهٔ خبر: 27980 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه خبر داد:

رونق جابجایی کالاهای غیرنفتی در بندر لنگه/ ترابری ۲۸ هزار مسافر دریایی به کشورهای حاشیه خلیج فارس

بندر مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از تخلیه و بارگیری ۳۳۵ هزار تن کالا و جابجایی ۲۸ هزار نفر در مسیرهای دریایی مشترک ایران با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس طی ۵ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمود صابری گزارشی از عملکرد پنج ماهه نخست سال ۹۵ در بندر تجاری لنگه ارایه کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۳۳۵ هزار و ۴۳۷ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: از این میزان، ۳۳۴ هزار و ۷۴۱ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۶۹۶ تن مربوط به کالاهای نفتی بوده است که در بخش غیرنفتی افزایش ۱۴درصدی به ثبت رسید.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی در بندر لنگه خبر داد و افزود: ۱۹۴هزار و ۱۵۲ تن کالا از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد که نسبت به سال گذشته، ۱۷ درصد پیشرفت داشته است.

صابری از واردات ۸۵ هزار و ۸۰۲ تن کالای غیر نفتی و ترانزیت ۳۱ هزار و ۷۲۷ تن انواع کالا به ویژه خودرو سواری از این بندر ترانزیت شد.

وی خودروی سواری، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکی، سویا، میوه و تره بار، مواد معدنی، پارچه و الیاف را عمده کالاهایی اعلام کرد که از مبدأ یا به مقصد امارات عربی متحده، کشورهای آسیای میانه و عراق وارد، صادر و یا ترانزیت شده است.

این مقام مسئول از کابوتاژ ۲۰ هزار و ۴۵۳ تن انواع کالای غیرنفتی و ثبت افزایش ۸۰ درصدی در این بخش از عملیات بندری سخن به میان آورد و در ادامه گفت: امسال ۶۴۳ تن صادرات و ۱۵ تن واردات کالاهای نفتی در این بندر به ثبت رسید که کاهش ۵۳ درصدی واردات مواد نفتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نقطه عطفی در عملکرد نفتی این مدت در بندرلنگه محسوب می‌شود.

صابری مجموع شناورهای متردد به بندر لنگه را دو هزار و ۹۶ فروند اعلام کرد و افزود: طی پنج ماهه نخست امسال ، ۲۷ هزار و ۶۲۴ نفر در مسیرهای دریایی ایران به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس و بالعکس از طریق بندر لنگه جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانگر رشد ۱۵ درصدی است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه در پایان از رشد ۸۹ درصدی عملیات جابجایی کالاهای کانتنیری در بندر لنگه خبر داد و گفت: طی این مدت، تخلیه و بارگیری ۳۹۹ TEU کانتینر پر در این بندر به ثبت رسید.