شناسهٔ خبر: 28037 - سرویس استان‌ها

نصر و علی اکبری مطرح کردند:

بهبود خدمت‌رسانی در حوزه راه و شهرسازی با توزیع مسئولیت‌ها/ برنامه‌ریزی برای ارتقای ایمنی راه‌های آذربایجان غربی

داریوش نصر مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری ازاین اداره کل گفت: مهمترین نتیجه این انتزاع توزیع مسئولیت‌هاست که به برنامه‌ریزی دقیق‌تر و تخصصی‌تر درحوزه‌های مختلف می‌انجامد. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان نیز با ابراز رضایت از این انتزاع ازبرنامه‌ریزی برای به حداقل رساندن تصادفات و افزایش هرچه بیشتر ایمنی راه‌های آذربایجان غربی خبر داد.

داریوش نصر، مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی درگفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با ابراز خرسندی از انتزاع راهداری از این اداره کل به عنوان اولین استان مجری این طرح عنوان کرد: انتزاع راهداری از اداره‌های کل راه و شهرسازی با تدبیر وزیر راه و شهرسازی درراستای توزیع مسئولیت‌ها بوده که با استقبال روبه رو شد.

نصر افزود: اداره‌های کل راه و شهرسازی استان ها تا پیش از این انتزاع با حجم کاری بالایی مواجه بودند و رسیدگی به خدمات حوزه راهداری با یکسان بودن بهره بردار و سازنده با خلل‌هایی مواجه بود. اداره‌های کل راه و شهرسازی هم راه احداث می‌کردند و هم تحویل می گرفتند و بهره‌بردار بودند ولی با این انتزاع اداره های کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نگهدارنده و تحویل‌گیرنده راه ها هستند. از سوی دیگر با ادغام راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که موضوعاتی همسو را دنبال می کنند امکان ایجاد هماهنگی بیشتر برای ایجاد ایمنی و کاهش ترافیک راهم می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اولین اداره کل راهداری کشور است که دهم شهریور به طور رسمی فعالیت خود را با انتقال ۶۶۶ پرسنل آغاز کرد و تمام فرایندهای انتقال تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری نیز انجام شده است.

وی با اشاره به برفگیر بودن استان آذربایجان غربی تاکید کرد: سال گذشته با تلاش و همت  راهداران استان توانستیم بحران‌های زمستانی را با موفقیت سپری کنیم و امسال نیز از ماه مرداد عملیات طرح زمستانی را آغاز کرده ایم و برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی همچنین بر لزوم نوسازی ماشین آلات راهداری استان تاکید کرد و افزود: بیشتر ماشین‌آلات راهداری استان متعلق به دهه‌های ۶۰ و ۷۰ و فرسوده هستند.

تلاش برای ارتقای شهروند محوری دربرنامه های توسعه شهری آذربایجان غربی

نصر با بیان اینکه عمده‌ترین برنامه اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با توجه به کاهش بار مسئولیت آن با انتزاع راهداری، تلاش برای ارتقای شهروندمحوری دربرنامه‌های توسعه شهری استان است، گفت: با توجه به استراتژی وزارت اره و شهرسازی، احیای بافت فرسوده و رسیدگی به شهروند محوری از اولویت برنامه‌های پیش روی این اداره کل است که درکنار تمرکز بر توسعه آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و طرح‌های بازآفرینی شهری به آنها پرداخته می‌شود.

برنامه‌ریزی برای ارتقای ایمنی جاده‌های آذربایجان غربی

همچنین عبدالحسین علی اکبری، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی از برنامه‌ریزی برای ارتقای ایمنی جاده‌های استان خبر داد و عنوان کرد: انتزاع راهداری از اداره کل راه و شهرسازی چشم‌انداز روشنی را برای راهداری استان به همراه خواهد داشت و امیدواریم اوضاع معیشتی راهداران نیز بهبود یابد.

علی‌اکبری افزود: از سوی دیگر با توجه به اینکه در شهرستان‌ها نمایندگی حمل و نقل جاده‌ای نداشته‌ایم با تاسیس اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نمایندگی آن درتمام شهرستان ها سامانه حمل و نقل نیز تقویت می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: برنامه اصلی ما ارتقای ایمنی راه‌های استان با رفع نواقص موجود است که امیدواریم با همکاری مسئولین اعتبار موردنیاز تامین شود.

وی افزود: در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش سه درصدی تلفات جاده‌ای دراستان آذربایجان غربی مواجه شده‌ایم.