شناسهٔ خبر: 28237 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه اعلام کرد:

آغاز ویژه برنامه‌های جشنواره بزرگ هفته دریانوردی در غرب هرمزگان/ تجلیل از ۵۰ دریانورد نمونه در بندر لنگه

محمود صابری مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از برگزاری جشنواره بزرگ هفته دریانوردی طی هفته جاری در منطقه غرب هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمود صابری ضمن تبریک فرارسیدن هفته دریانوردی به جامعه دریایی کشور بویژه دریانوردان و ساحل نشینان غرب استان هرمزگان، گفت: ویژه برنامه‌های مختلفی برای گرامیداشت این مناسبت جهانی تدارک دیده شده و بر همین اساس، جشنواره بزرگ هفته دریانوردی از دوم تا نهم مهرماه اجرایی خواهد شد.

وی از جمله برنامه‌های شاخص این هفته را تجلیل از خانواده شهدای دریانورد و نقش آفرینان و یادگاران عرصه بندر و دریا عنوان کرد و گفت: خانواده معظم شهدا سرمایه‌های معنوی بزرگی برای جامعه‌مان به شمار می‌روند و وظیفه داریم تا همیشه با یاد و خاطره آن عزیزان، روحیه خدمت را در میان آحاد جامعه دریایی کشورمان زنده و پویا نگاه داریم.

صابری بیان کرد: در این هفته برنامه‌هایی همچون حضور اعضای جامعه دریایی و بندری در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه، مسابقات شنای آزاد و قایقرانی، گشت و تفریح دریایی، مسابقات ماهیگیری، همایش ساحل پاک به همراه مسابقات نقاشی، طناب کشی و پرواز بادبادک‌ها با حضور اقشار مختلف مردم شهرستان بندر لنگه برگزار خواهد شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه همچنین از برنامه ریزی‌های صورت گرفته به منظور برگزاری جشن روز جهانی دریانوردی در شامگاه پنج شنبه هشتم مهرماه به میزبانی بندر تجاری- مسافری بندر لنگه خبر داد و افزود: در این آیین ویژه که خاتمه بخش برنامه‌های جشنواره هفته دریانوردی است، حدود ۵۰ دریانورد و فعال حوزه‌های مختلف دریایی و بندری مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.  

این مقام مسئول آمادگی، همگرایی و مشارکت ارگان‌های دریایی شهرستان بندر لنگه برای اجرای برنامه‌های هفته دریانوردی را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: بنادر غرب هرمزگان هر کدام دارای ویژگی‌های کلیدی برای کمک به رشد و پیشرفت کشور هستند و تلاش خواهیم کرد تا با هدایت سرمایه گذاری‌ها به سوی این مناطق، ضمن ایجاد زمینه‌های لازم برای ایجاد اشتغال پایدار، در زمینه توانمندسازی مردم این منطقه نیز گام‌های مناسبی برداریم.