شناسهٔ خبر: 28242 - سرویس استان‌ها

با تقاضای وزیر آموزش و پرورش انجام شد:

واگذاری مدرسه ۲۰ کلاسه مهرگان به آموزش و پرورش در استان قزوین

مدرسه همزمان با آغاز سال تحصیلی و در نخستین روز بازگشایی مدارس، مدرسه ۲۰ کلاسه احداثی این اداره کل در ناحیه شهری مهرگان با تقاضای وزیر آموزش و پرورش و دستور وزیر راه و شهرسازی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت، به این ترتیب تعداد مدارس واگذار شده از سوی این اداره کل به آموزش و پرورش به ۱۱ باب رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین،حامد مانی فر با اعلام این موضوع گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و لزوم حمایت از دستگاه‌های متولی جهت ساماندهی وضعیت تحصیلی دانش آموزان ناحیه شهری مهرگان، یک باب مدرسه دیگر با تعداد ۲۰ کلاس درس که با منابع سازمان ملی زمین و مسکن احداث شده به دستور وزیر راه و شهرسازی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این واگذاری پس از تقاضای وزیر محترم آموزش و پرورش از وزیر محترم راه و شهرسازی وبمنظور مساعدت صورت گرفته افزود: راه و شهرسازی بر اساس قانون تعهدی در زمینه احداث مدارس ندارد ولی با این وجود و با توجه به در اولویت بودن تامین نیازهای آموزشی مردم عزیز در ناحیه شهری مهرگان، توان خود را بکار بسته تا بخشی از این خدمات را تامین نماید.

مانی فر تصریح کرد: در همین راستا عملیات اجرایی ساخت ۱۲ باب واحد آموزشی از منابع سازمان ملی زمین و مسکن توسط راه و شهرسازی در مهرگان آغاز شده بود که از این تعداد، ۵ واحد آموزشی بطور کامل تکمیل و ۵ باب دیگر  تا مرحله اسکلت وسقف وسفتکاری احداث و به شکل رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دو باب واحد آموزشی نیز با مشارکت سازمان نظام مهندسی و شهرداری محمدیه تا مرحله سفت کاری پیش رفته و به آموزش و پرورش واگذار شده یادآور شد: این اداره کل برای  اتمام ساخت یک مدرسه دیگر که توسط بنیاد برکت احداث شده نیز کمک ۴ میلیارد ریالی انجام داده است.

دبیر شورای مسکن استان بیان کرد: مدرسه ۲۰ کلاسه مهرگان نیز در آستانه سال تحصیلی جاری با دستور وزیر راه و شهرسازی به شکل رایگان جهت بهره برداری در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

گفتنی است با واگذاری این واحد آموزشی ۲۰ کلاسه، تعداد مدارس احداثی این اداره کل که جهت بهره برداری به شکل رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته به ۱۱ باب افزایش یافت. همچنین با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر وامید بمنظور ترغیب بخش خصوصی در حال حاضر  تعداد ۴ باب مدرسه غیر انتفاعی دیگر نیز با جمعیت دانش آموزی قریب به ۵۰۰ نفر در حال ارائه خدمت به ساکنین شریف ناحیه شهری مهرگان است و باتوجه به ضرورت پیش‌بینی نیاز سال‌های آتی، اداره کل راه و شهرسازی آمادگی واگذاری زمین در راستای  ماده ۱۰۰ قانون بخشی از مقررات مالی دولت رافراهم آورده است.