شناسهٔ خبر: 28267 - سرویس مسکن و شهرسازی

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر خبر داد:

وجود ۱۱۷ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی درک شور/ پایان پرونده مسکن در ۷۵۰ شهر

احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از وجود وجود ۱۱۷ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی درکشور خبر داد و گفت: در حال حاضر پروژه مسکن مهر در هزار و ۱۵۰ شهر در دست اجرا است و در ۷۵۰ شهر به اتمام رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از مهر احمد اصغری مهرآبادی ظهر شنبه در مراسم افتتاح مسجد امام رضا (ع) شهرک اندیشه اردبیل تصریح کرد: از مجموع دو میلیون و ۲۱۵ هزار واحد مسکن مهر تاکنون عملیات ساخت یک‌میلیون و ۹۱۵ هزار مورد به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به افتتاح یک‌میلیون و ۷۷۰ هزار واحد مسکونی اضافه کرد: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید نیز ۷۵۰ هزار واحد مسکونی به بهره‌برداری رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با تأکید به تنگناهای مالی دولت در تکمیل این پروژه متذکر شد: با این وجود دولت اهتمام دارد که پرونده مسکن مهر تا پایان سال بسته شده و تمامی واحدها تحویل شود.

اصغری مهرآبادی با بیان اینکه برخی واحدهای مساکن مهر دچار مشکلات حقوقی شده‌اند، اضافه کرد: در مجموع ۴۹ هزار واحد مسکونی در مراجع قضایی پرونده دارند که از این تعداد هزار و ۲۰۰ واحد متعلق به استان اردبیل است.

وی به بررسی مشکلات این واحدها اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه برخی متقاضیان نیاز مبرم به مسکن خود دارند، رئیس قوه قضاییه به صورت مستقیم پیگیر پرونده‌ها است تا مشکلات واحدهای مهر رفع شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: علاوه بر واحدهای مشکل‌دار، ۱۱۷ هزار واحد مسکن مهر نیز بدون مشتری باقی مانده است.

اصغری مهرآبادی از اجرای طرح‌های مختلف و اعطای تسهیلات برای این واحدها خبر داد و افزود: هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای واگذاری این دسته از مساکن مهر پیش‌بینی شده است.

وی با تأکید به اینکه تاکنون ۱۵هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان مسکن مهر پرداخت شده است، ادامه داد: در حال حاضر پروژه مسکن مهر در هزار و ۱۵۰ شهر در دست اجرا است و در ۷۵۰ شهر به اتمام رسیده است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر به تکمیل امکانات روبنایی شهرک‌های مهر کشور نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون از منابع داخلی این وزارت خانه احداث ۴۷۷ باب مدرسه و ۵۷ باب کلانتری در دستور کار قرار گرفته است./