شناسهٔ خبر: 28311 - سرویس استان‌ها

رئيس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تاكيد كرد:

ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها اولویت نخست برنامه‌های راهداری در استان يزد/ ارتقای سطح خدمات‌رسانی به دنبال انتزاع اداره‌کل راهداری

داوود کشاورزیان مراسم تودیع مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان یزد و معارفه مدیر کل جدید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون عمرانی استانداری و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای داود كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت با ایجاد اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در استان امید است خدماترسانی به کاربران جادهای ارتقا یابد و وظیفه سنگین و خطیر بهره‌برداری از راه‌ها به نحو مطلوب انجام شود.

مهندس کشاورزیان افزود: هر چند ادغام این دو دستگاه در ابتدابا مشکلاتی همراه خواهد بود اما قطعا برای مردم امتیازاتی خواهد داشت چرا که هم وطنان دیگر لازم نیست برای دریافت برخی مجوزها به هر دو  دستگاه‌ مراجعه کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاكید بر برنامه‌های ارتقاء  ایمنی در راههای کشور افزود: هر چند عمده تصادفات جاده‌های استان ناشی از رفتار پرخطر رانندگان است اما در برخی مواقع هر چند اندك و محدود، راه هم در بروز و هم در شدت تصادف نقش دارد از این رو انجام اقدامات اولیه برای ارتقای ایمنی راه‌ها که شاید سهم چندانی در هزینه نگهداری راه‌ها ندارند، نقش مهمی در ارتقای ایمنی جاده ها ایفا می‌کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطر نشان کرد: کارهایی که سهم چندانی در هزینه نگهداری راه ها ندارند اما در ارتقای ایمنی راهها نقش آفرین هستند باید مورد توجه جدی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قرار گیرد چرا که قصور در آن باعث مسئولیت می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سیاست سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در حوزه جابجایی مسافر، ارتقای کیفیت خدمات از طریق برندسازی است، بر اساس این دستورالعمل جدید که اجرایی شده است، شرکت‌ها، رانندگان و موسسات حمل ونقل در شبکه سیر باید هم نام فعالیت کنند برای مثال یک شرکت تعاونی در شهرستان یزد باید در سایر استان ها نیز با همین نام نسبت به امر جابجایی مسافر اقدام کند.

وی درباره حوزه حمل ونقل كالا نیز تصریح كرد: مشکلاتی که در حوزه جابجایی کالا در استان‌ها مطرح است و تا پیش از این شرکت‌های حمل بار تنها در محدوده شهرستان خود مجاز به فعالیت بودند اما با کوچک شدن شهرستان‌ها وشكل گیری شهرهای جدید  و خارج شدن برخی از کارخانجات و واحدهای تولیدی از برخی از شهرستان های بزرگ، مشکلاتی برای شرکت‌های باربری ایجاد شده بود که امید است در آینده نزدیک با ادغام حوزه جغرافیایی این مشكل در استان برطرف شود همچنین در سطح کلان کشور مهم‌ترین چالش حمل ونقل بار در بین انجمن رانندگان و شرکت‌ها عرضه مازاد بر تقاضا ناشی از رکود اقتصادی است که امیدآن است با رونق اقتصاد در اثر سیاست‌های خارجی دولت، عرضه و تقاضای بار نیز برابر شود و مشکلات فعالان بخش حمل ونقل بار مرتفع شود.

بر اساس این گزارش سیدمحمدرضا سیدحسینی معاون امور عمرانی استانداری یزد هم با انتقال پیام استاندار یزد به مدیران جدید و قدیم سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای استان بر ضرورت تعامل هر چه بیشتر برای ارتقای ایمنی راه‌ها و تقویت ناوگان حمل ونقل بار و مسافر تاکید کرد.

این گزارش می‌افزاید محسن صادقیان مدیر کل جدید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به گزارش تصویری ارائه شده از اقدامات انجام شده در حوزه راه در دوره‌های گذشته، اظهارکرد: استان دارای ۶۸۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۵۷ کیلومتر راه اصلی، ۹۸۰ کیلومتر راه فرعی، ۲۲۵۰ کیلومتر راه روستایی است که ۱۲۶۷ کیلومتر آن جزو راه های شریانی و ملی هستند و راه‌های استان یزد در مرکز کشور در کریدور شمال به جنوب قرار گرفته است و زیر بار ترافیک ملی و حتی فراملی است و با توجه به اینکه استان یزد دومین استان معدنی کشور نیز است، ترافیک کامیون‌های سنگین معدنی نیز در راه‌های استان وجود دارد.

وی به خرابی زودرس راه ها در اثر این ویژگی‌ها اشاره کرد و اهمیت نگهداری راه‌ها را در استان یزد دو چندان برشمرد و افزود: از این رو برای نگهداری از راه‌های استان استفاده از روش‌های پیشگیرانه نگهداری است که در چند سال گذشته اجرا شده است.

صادقیان تاکید کرد: با توجه به کمبود اعتبار  به دنبال ایجاد راهکارهای پایدارتر برای نگهداری از راه های استان هستیم تا با توان فکری و تکنولوژی نوین این هدف را به صورت علمی به پیش ببریم.
وی با اشاره به آشنایی به حوزه حمل و نقل اظهار کرد: جلب رضایت مردم در حوزه حمل ونقل و و نوسازی ناوگان با ارائه تسهیلات به شرکت‌ها یکی از اهداف سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان یزد خواهد بود.

همچنین مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد در این مراسم با اشاره به دغدغه‌هایی که در حوزه راه اداره کل راه و شهرسازی استان مطرح بود، اظهار داشت: توجه به حفاظت و نگهداری از راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز در این مدت با جدیت دنبال شده و امیدواریم در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای نیز مورد توجه قرار گیرد.

محمدرضا نقصان محمدی در  ادامه افزود : نگاه ما به تشکیل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، نگاه جدا شدنی نیست چرا که ما تشکیل این سازمان را به منزله پیوندی دوباره‌ای می‌دانیم که قطعا در ارتقای کیفیت راه‌ها و توجه به حوزه حمل ونقل موثر خواهد بود.

گفتنی است محمدرضا بشیری ، مدیر کل سابق سازمان حمل ونقل و پایانه‌های استان یزد هم در ابتدای این مراسم ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این سازمان طی سال‌های گذشته اظهار داشت: همواره  توجه به تشکل‌های صنفی امر مهمی  است که عمده وظایف تصدی گری را در حوزه حمل ونقل بر عهده دارند،  هر چه رویکرد تعاملی سازمان با این تشکل‌ها بیشتر باشد نتایج خدماتی که به مردم ارائه می‌شود موثر تر خواهد بود.

در پایان این مراسم حكم انتصاب محسن صادقیان توسط مهندس كشاوزیان به وی ابلاغ و از خدمات محمد بشیری با اهداء یك جلد كلام‌ا... مجید و لوح سپاس تقدیر شد.​/