شناسهٔ خبر: 28320 - سرویس استان‌ها

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان البرز خبر داد:

رسیدگی به تخلفات ۳۰ شرکت حمل‌ونقلی برون‌شهری در استان البرز

کامیون به‌منظور نظارت بر اجرای دقیق قوانین و مقررات حمل‌ونقل برون‌شهری، در جلسات گروه‌های رسیدگی به تخلفات بخش حمل‌ونقل جاده‌ای، موضوع مواد ۱۲ و ۱۱ استان البرز، طی ۶ ماه اول امسال به تخلفات ۳۰ شرکت و موسسه حمل‌ونقلی رسیدگی، تصمیمات لازم اتخاذ و احکام مربوطه صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان البرز، سید یعقوب میرکتولی مدیر این اداره کل با اعلام این خبر، افزود: در طی ۶ ماه امسال، ۶ جلسه گروه ماده ۱۲ استانی برگزار و طی آن به تخلفات ۳۰ شرکت حمل‌ونقلی مستقر در استان البرز، مشتمل بر ۱۹ شرکت حمل‌ونقل داخلی کالا و ۱۱ شرکت حمل‌ونقل مسافر رسیدگی شد.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان البرز، در خصوص آرای صادره در این جلسات گفت: با توجه به میزان صلاحیت‌های تفویضی به استان، درمجموع ۲۲ مورد جریمه نقدی، ۶ مورد تذکر کتبی و ۲ مورد برائت برای شرکت‌ها صادر شد.

وی افزود: عمده تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر شامل، تأخیر درحرکت و اعزام اتوبوس، جذب مسافر از روش‌های غیرمتعارف، صدور صورت‌وضعیت برای راننده فاقد مدارک معتبر و عدم مطابقت صورت‌وضعیت بانام مسافران، بوده است که در جلسات گروه به آن‌ها رسیدگی و احکام مربوطه صادرشده است.

میرکتولی در خصوص تخلفات انجام‌شده در بخش حمل‌ونقل کالا نیز گفت: صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد کارت معاینه فنی و وسایل ایمنی، عدم رعایت ضوابط حمل محمولات ترافیکی ازجمله تخلفات انجام‌شده از سوی شرکت‌های حمل‌ونقل کالا بوده است.

شایان‌ذکر است که تخلفات مربوط به شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقلی در گروه ماده  ۱۲ آئین‌نامه اجرائی تبصره (۱) ماده (۳۱) قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و اخذ جرائم رانندگی، با حضور نماینده صنف مربوطه، مسئول حقوقی و مدیرکل بررسی و احکام مربوطه صادر می‌شود.