شناسهٔ خبر: 28327 - سرویس استان‌ها

با حضور استاندار یزد:

بازدید از پروژه چهاربانده کردن محور سلطانیه- خدابنده- همدان در استان زنجان

كليم اله وثوقي مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان زنجان به همراه استاندار زنجان از پروژه چهاربانده کردن محور سلطانیه- خدابنده- همدان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، کلیم‌الله وثوقی به همراه استاندار زنجان از پروژه چهاربانده کردن محور سلطانیه- خدابنده- همدان بازدید کرد.

وی در این بازدید با اشاره به چهار بانده شدن این محور گفت: استان زنجان دارای ۱۰ هزار کیلومتر راه همسنگ است که ۲ هزار کیلومتر آن معادل ۲۰ درصد در شهرستان خدابنده واقع است. شهرستان خدابنده از ۲۹۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی ۱۸۴ کیلومتر راه اصلی و ۸۲ کیلومتر راه فرعی دارد.

وثوقی پروژه راه‌سازی خدابنده- سلطانیه- همدان را از مهم‌ترین پروژه‌ها در سال‌های اخیر عنوان کرد و افزود: این مسیر به راه شریانی تبدیل و چهار بانده می‌شود که ۱۰۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان زنجان واقع‌شده است که تلاش می‌شود تا ۵۰ کیلومتر آن در سال ۹۵ و ۹۶ به بهره‌برداری برسد. این محور در قطعات مختلف احداث می‌شود که بخشی از آن در کمربندی خدابنده واقع‌شده و ۳۲ کیلومتر دیگر در مسیر سلطانیه به خدابنده قرارگرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بیان کرد: قطعه سه این محور به طول ۲۲ کیلومتر با ۳۲۰ میلیارد ریال احداث می‌شود که تاکنون تنها ۱۰ درصد این مبلغ معادل ۳۵ میلیون ریال اختصاص‌یافته و به پیمانکار پرداخت‌شده است.

وی مشکلات مالی را مهم‌ترین مسئله در اجرای پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: پیمانکار موافقت کرده بود تا با دریافت ۵۰ میلیارد ریال ۱۲ کیلومتر از این پروژه را تکمیل و تحویل دهد درحالی‌که تا به امروز هیچ اعتباری برای این پروژه تخصیص نیافته است. ۱۰ کیلومتر از محور سجاس – بولاماجی نیز تا یک ماه آینده با استفاده از توان پیمانکاران آسفالت‌ریزی می‌شود.