شناسهٔ خبر: 28419 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد؛

بهره‌برداری از ۱۸۷۰ واحد مسکونی احداثی و تکمیلی در آبادان و خرمشهر/ اجرای طرح هادی در ۱۱۰روستا/ جرئیات پرداخت تسهیلات ساخت، وام بلاعوض و وام قرض‌الحسنه

عزیزالله مهدیان معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام بهره‌برداری از ۱۸۷۰ واحد مسکونی احداثی و تکمیلی از مجموع ۶۹۰۰ واحدکل از اجرای طرح هادی در ۱۱۰ روستای کشور خبر داد و جزئیات تسهیلات بنیاد مسکن، منطقه آزاد اروند و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را برای ساخت و تکمیل واحدهای مسکونی تشریح کرد.

عزیزالله مهدیان معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بیان بهره برداری از واحدهای مسکونی در شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: طرح احداث و تکمیل بسیاری از واحدهای مسکونی شهرهای آبادان و خرمشهر که در زمان جنگ ویران شده بودند برنامه‌ای است که از مدت‌ها پیش شروع شد. بسیاری از واحدهایی که ساخت آنها شروع و نیمه‌کاره رها شد با تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته بسته شد بار دیگر شروع به کار کرد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: سال گذشته (۹۴) تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و منطقه آزاد اروند تدوین و به امضا رسید که مقرر شد ۴۲۰۰ واحد مسکونی جدید احداث و حدود ۲۷۰۰ واحد مسکونی که تسهیلات گرفته بودند تکمیل شوند.

مهدیان تاکید کرد: از مجموع ۶۹۰۰ واحد مسکونی (۴۲۰۰ واحد مسکونی جدیدالاحداث و ۲۷۰۰ واحد مسکونی تکمیلی) امروز هفتم مهرماه، ۱۸۷۰ واحد که ۹۶۰ واحد آن در شهرستان آبادان و ۹۱۰ واحد آن در شهرستان خرمشهر است افتتاح می‌شوند.

معاون بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی با اشاره به اینکه بنیاد ۱۵ میلیون تسهیلات ساخت به اضافه ۲ میلیون وام بلاعوض به هر واحد مسکونی روستایی پرداخت می‌کند افزود: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و ستاد منطقه آزاد اروند نیز بخشی از کمک‌های بلاعوض را بر اساس تفاهم‌نامه تقبل کرده‌اند که مجموعا با وام بلاعوض بنیاد مسکن، میزان کمک های بلاعوض به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر واحد مسکونی می‌رسد.

مهدیان ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده برای هر واحد تعمیری نیز ۴ میلیون تومان وام بلاعوض از مجموع کمک‌های بنیاد، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و منطقه آزاد اروند پرداخت می‌شود.

وی گفت: برخی از واحدهای مسکونی نیز که کار تکمیل آنها به تعویق افتاد کمک‌های قرض‌الحسنه از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دریافت خواهند کرد.

مهدیان همچنین از اجرای طرح هادی در ۱۱۰ روستای کشور خبر داد و گفت: آسفالت معابر روستایی، اجرای شبکه فاضلاب به صورت پکیج‌های خانگی و یا شبکه‌ای برای برخی از روستاها که مساله حاد فاضلاب دارند و عموما فاضلاب در کوچه‌ها رها می‌شوند و تصفیه عمومی فاضلاب در حال اجراست و آب‌های تصفیه‌شده بدین‌صورت قابل مصرف برای مصارف کشاورزی و آبیاری روستاییان استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: تامین منابع مالی و اجرای فضاهای عمومی همچون مدارس و مساجد از دیگر فعالیت‌هایی است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با کمک منطقه آزاد اروند در حال انجام است که تعدادی از آنها آماده شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. /