شناسهٔ خبر: 2851 - سرویس مسکن و شهرسازی

به مناسبت سالگرد زلزله بم ؛

نشست‌های تخصصی «روز ایمنی در برابر زلزله» برگزار می‌شود/ مروری بر تجارب زلزله بم

پوستر زلزله بم کارگاه‌ها و نشست تخصصی «روز ایمنی در برابر زلزله» به مناسبت سالگرد زلزله بم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همزمان با پنجم دی ماه، سالروز زلزله بم، کارگاه‌ها و نشست تخصصی «روز ایمنی در برابر زلزله» برگزار می‌شود.

نخستین نشست با عنوان «نشست تخصصی نقد اقدامات و سیاستگذاری‌ها در بازسازی بم» با سخنرانی دکتر مصطفی بهزادفر با عنوان «تجربه ماندگار بم در شهرسازی پس از زلزله»، دکتر اسکندر مختاری با عنوان «تاثیر ثبت جهانی منظر فرهنگی بم در فرآیند بازسازی» و مهندس مهدی علیزاده با عنوان «ایران در ساعت پنج و بیست و پنج دقیقه» روز جمعه پنجم دی ماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در تالار استاد جلیل شهناز برگزار می‌شود. در حاشیه این نشست نمایشگاه زلزله بم نیز برپا خواهد شد.

همچنین روز دوشنبه هشتم دی ماه «نشست تخصصی بررسی تجارب زلزله بم» از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در تالار شهید آوینی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار می‌شود. در این نشست علاوه بر ارائه چهار سخنرانی تخصصی، نمایشگاه جانبی ابزارهای نوین در بازسازی سه بعدی مجازی ارگ بم دایر خواهد بود.

وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، دانشگاه تهران، انجمن صنفی مهندسان مشاور معمار و شهرساز، جامعه مهندسان معمار ایران، خانه هنرمندان ایران و قطب علمی فناوری معماری دانشگاه تهران از برگزارکنندگان این برنامه‌ها هستند.

زمین‌لرزه بم با شدت ۶.۶ ریشتر در ساعت پنج و ۲۶ دقیقه بامداد سال ۱۳۸۲ شهر بم و مناطق شرق استان کرمان را لرزاند./