شناسهٔ خبر: 28530 - سرویس استان‌ها

مدیرکل اداره راه و شهرسازی جنوب استان کرمان خبر داد:

عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان

ساردویی مدیرکل اداره راه و شهرسازی جنوب استان کرمان گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان عملیاتی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، محمدساردوئی مدیرکل اداره راه و شهرسازی جنوب استان کرمان طی بازدید از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی گفت: نقش و موقعیت مهم جنوب استان کرمان در زمینه توسعه اقتصاد غیرنفتی و ترانزیت کالا و همچنین توسعه سواحل مکران برکسی پوشیده نیست. با عنایت به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در جهت محرومیت‌زدایی و بهبود سطح زندگی مردم، در منطقه اقدامات شایسته‌ای در حال اجرا است و در این راستا ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان توجه ویژه‌ای به منطقه جنوب داشته است.

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، در راستای توسعه و تکمیل کریدورهای شمال – جنوب و شرق – غرب (جاده‌ای) و پیشبرد برون‌گرایی اقتصاد (توسعه صادرات غیرنفتی)، گفت: امسال احداث ۶۲ کیلومتر بزرگراه و ۴۰ کیلومتر راه اصلی در قالب ۶ پروژه مهم راه‌سازی بااعتباری بالغ بر ۷۲۸ هزار میلیون ریال در دستور کار اداره کل راه شهرسازی جنوب کرمان قرار گرفت.

تاکنون عملیات ساخت بیش از ۴۰ کیلومتر بزرگراه به اتمام رسیده و عملیات زیرسازی ۲۰ کیلومتر بزرگراه و ۴۰ کیلومتر راه اصلی با پیشرفت معادل ۳۵ درصد، در دست اجرا است. شایان ذکر است با برنامه‌ریزی انجام شده و در صورت تخصیص به‌موقع اعتبارات تا پایان سال جاری پروژه‌های ابلاغ شده تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.