شناسهٔ خبر: 28575 - سرویس استان‌ها

در استان زنجان انجام شد:

انتصاب اولین فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسكن در استان زنجان

معارفه در مراسمی با حضور فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسكن، رییس پلیس پیشگیری استان زنجان، مدیركل راه و شهرسازی استان زنجان وتنی چند از مدیران استان، سرهنگ رضا اصانلو به عنوان اولین فرمانده یگان حفاظت از اراضی در زنجان منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه شهرسازی استان زنجان، در این مراسم که امروز شنبه رأس ساعت ۹ صبح در محل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ادارات کل راه و شهرسازی به نمایندگی از دولت متولی حفاظت و نگهداری املاک دولتی در داخل محدوده شهرها و در حریم شهرها هستند و در راستای حراست از این اراضی باید از تصرفات و استفاده غیرقانونی جلوگیری نمائیم.

وثوقی ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکید وزیر راه و شهرسازی و وسعت اراضی در سطح کشور و بعضاً تصرفات غیرقانونی، ضمن هماهنگی با فرماندهی نیروی انتظامی از سال گذشته مقرر شد که یگان حفاظت از اراضی تشکیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: امیدواریم این یگان در بحث پیشگیری و رفع تصرف و حراست از اراضی دولتی موفق باشند.

در ادامه مراسم سرهنگ طلوعی رئیس پلیس پیشگیری استان زنجان مباحثی در مورد انجام وظایف پلیس پیشگیری بیان نمودند و آرزوی موفقیت برای سرهنگ اصانلو داشتند.

در ادامه سرهنگ عباس‌نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن عنوان کرد: یگان حفاظت کار حفاظت از املاک و اراضی برقراری نظم و امنیت در ساختمان‌ها و تأسیسات در تملک سازمان ملی زمین و مسکن را به عهده دارد.

عباس‌نژاد ادامه داد: به استناد قانون برنامه توسعه اقتصادی و دستورالعمل تشکیل یگان مصوب مقام معظم رهبری و پیگیری‌های شخصی وزیر راه و شهرسازی یگان حفاظت از اراضی در شهریورماه سال گذشته تشکیل شده و استان زنجان بیست و هفتمین استانی است که امروز با معرفی فرمانده آن رسماً آغاز به کار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اولویت ما پیشگیری است اعلام کرد: از همه امکانات استفاده خواهیم کرد تا مقتدرانه از اراضی ملی حفاظت کنیم.

عباس‌نژاد گفت: در بحث چگونگی حفاظت از اراضی طرح جامع حفاظت در دست تهیه است که با تهیه آن سیستم جامع هوشمند آماده خواهد شد و با این سیستم می‌توانیم چگونگی حفاظت از اراضی را در سطح کشور رصد کنیم.

در پایان مراسم حکم سرهنگ رضا اصانلو به‌عنوان فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان زنجان توسط سرهنگ آمری قرائت و توسط فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن و مدیرکل به ایشان تنفیذ شد.