شناسهٔ خبر: 28677 - سرویس بنادر و دریانوردی

سیاوش رضوانی:

آزادسازی ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر از سواحل استان مازندران

کشتی روسی بندر نوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران، خبر داد که تاکنون ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر از سواحل استان مازندارن آزادسازی شده است و گفت:ساماندهی سواحل از وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی کشور است.

‌به گزارش پایگاه خبری وزارت راه شهرسازی،سیاوش رضوانی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران به تشریح اقدامات اداره کل در راستای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در بندر نوشهر پرداخت و گفت:‌  در این راستا در بندر نوشهر ۶۰ دستگاه دوربین نصب شده و هرگونه ورود و خروج کالا به صورت شبانه روزی تحت کنترل و نظارت جدی همکاران است . 

‌مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، ساماندهی سواحل را از وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد و خاطر نشان کرد: با حمایت دستگاه قضایی و مسئولان ارشد اجرایی استان طی دو سال اخیر اقدامات خوبی در جهت مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق ساحلی استان مازندران صورت گرفته است . 

‌ وی با بیان اینکه تاکنون ۸۷ پرونده در زمینه سازه های غیرمجاز ساحلی در محاکم قضایی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: با حمایت قاطع دستگاه قضایی و مسئولان ارشد اجرایی استان در خصوص طرح ساماندهی سواحل، خوشبختانه تاکنون ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر از سواحل استان آزادسازی شده است. 

‌در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران، هدف از برگزاری این جلسه را بررسی مشکلات مرتبط با قاچاق کالا و ارز در سطح استان برشمرد . 

‌ وی تبیین وظایف دادستان ها در بحث تسریع در رسیدگی و صدور آراء و اجرای تبصره ۳ ماده ۵۰ ( ارسال آراء برائت بر کمیسیون استانداری ) و افزایش نظارت بر انجام وظایف مجریان قانون قاچاق کالا و ارز را از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه عنوان کرد . 

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، جلسه ویژه کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور مسئولان ارشد قضایی استان مازندران، دادستان های غرب استان و دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری روز یکشنبه ۱۱ مهر ماه به میزبانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر برگزار شد .