شناسهٔ خبر: 28751 - سرویس ریلی

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تامین فاینانس ۴۰۰ میلیون یورویی برای تولید ۱۲۰ لکوموتیو دیزل الکتریک و برقی

پورسید آقایی مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: مجموع قراردادهای تولید و تامین ۵۰ لکوموتیو دیزل الکتریک و ۷۰ لکوموتیو برقی به ارزش۴۰۰ میلیون یورو  از طریق بانک‌های آلمانی و بخشی از طریق بانک‌های چینی فاینانس شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن پورسیدآقایی با اشاره به امضا قرارداد تولید و تامین ۵۰ دستگاه لکوموتیو دیزل الکتریک میان ایران و آلمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرارداد تولید و تامین ۵۰ دستگاه لکوموتیو دیزل الکتریک بین شرکت راه آهن، مپنا و زیمنس به امضا رسید و تفاهم‌نامه‌ای برای تولید ۷۰ دستگاه لکوموتیو برقی برای راه‌آهن تهران- مشهد که زیرساخت آن در حال برقی شدن است میان دو طرف به منظور انتقال فناوری و تولید در ایران منعقد شد.

وی افزود: مجموع  قراردادهای تولید و تامین لکوموتیو دیزل الکتریک و برقی نزدیک به ۴۰۰ میلیون یورو  و از طریق بانک‌های آلمانی و بخشی از طریق بانک‌های  چینی فاینانس شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره سایر قراردادها و تفاهم‌نامه‌های دو جانبه میان ایران و آلمان بیان داشت: ایجاد شبکه قطارهای حومه‌ای در تهران و تبریز و تامین سیستم سیگنالینگ برای خطوط سریع‌السیر و واگن‌های مسافری مورد بحث و گفتگو قرار گرفت که بر اساس آن یک موافقتنامه عمومی به منظور انتقال فناوری از سوی شرکت زیمنس و تولید محصولات از طریق شرکت‌های ایرانی-آلمانی خود در کشور به امضا رسید.

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه تامین منابع مالی پروژه‌ها از طریق فاینانس خواهد بود خاطرنشان کرد: وزیر اقتصاد آلمان در جلسه ای که پیش از امضا قراردادها برگزار شد، بر حمایت همه جانبه آلمان برای تامین فاینانس پروژه‌های ایرانی توسط بانک های آلمانی و سایر کشورها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد

پورسیدآقایی با بیان اینکه «علی رغم تمام حرف های تبلیغاتی کشورهای بزرگ در مقام عمل در ایران قرار داد امضا می‌کنند» گفت: خوشبختانه بعد از برجام کشورهای اروپایی برای سرمایه‌گذاری و عقد قرارداد با  ایران در تلاش هستند و سعی ما استفاده حداکثری از فرصت ایجاد شده است.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، وزیر اقتصاد و انرژی آلمان از حمایت همه جانبه برای رفع موانع فایناس و بانکی را رفع کنند.