شناسهٔ خبر: 28753 - سرویس هوایی

کریم‌آقایی خبر داد:

اجرای مانور طرح اضطراری دو سالانه در فرودگاه رشت/ ۹۵درصد سوانح هواپیمایی در فرودگاه رخ می دهد

فرودگاه رشت مدیرکل فرودگاه رشت خبر داده است که مانور طرح اضطراری دو سالانه، به‌ منظور آمادگی بیشتر در مواقع سوانح هوایی در فرودگاه رشت اجرا و از منظر فرماندهی، هماهنگی و ارتباطات ارزيابی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا کریم‌آقایی مدیرکل فرودگاه رشت در اين‌باره گفت: این مانور بر اساس قانون ۹۱۳۷ سازمان هواپیمایی کشوری بین‌المللی(ایکائو) به‌صورت موفق با حضور ارگان‌های امنیتی، خدماتی و امدادی در فرودگاه رشت برگزار شد.

کریم‌آقایی افزود: در این مانور بر اساس یک موضوع از پیش تعیین شده، یک فروند هواپیمای فرضی با حدود یکصد مسافر در ابتدای باند ۲۷پرواز دچار سانحه می‌شود که به محض اعلام توسط برج مراقبت پرواز، عوامل فرودگاهی به‌موقع در محل حاضر شده و به امداد و نجات پرداختند.

وی بیان کرد: پس از انجام مانور، نقاط ضعف و قوت این مانور اعم از فرماندهی، هماهنگی و ارتباطات توسط کارشناسان ارزیاب دفتر استانداردهای فرودگاهی مورد بررسی قرار گرفت.

کریم‌آقایی افزود: با توجه به اینکه نزدیک به ۹۵درصد سوانح هواپیمایی در فرودگاه رخ می دهد، برگزاری دو سالانه مانورهای اضطراری به منظور آمادگی بیشتر در این سوانح انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه رشت، یادآور می‌شود:مديريت سوانح هوايی در داخل فرودگاه به عهده مديركل فرودگاه و در خارج از فرودگاه به عهده اداره‌كل مديريت بحران استانداری گيلان است.