شناسهٔ خبر: 29044 - سرویس استان‌ها

دست‌نشان خبر داد:

اعزام ۱۸۰ اتوبوس برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین استان زنجان/ بهره‌برداری از ۲۱ مجتمع خدماتی رفاهی در جاده‌های زنجان/ کاهش ۱۵ درصدی تلفات جاده‌ای استان/ نصب ۲۰ دستگاه دوربین ثبت تخلفات جاده‌ای

ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اعلام آمادگی ناوگان عمومی استان برای اعزام زائرین اربعین از بهره‌برداری از ۲۱ مجتمع خدماتی رفاهی درآینده نزدیک خبر داد و گفت: اخیرا ۲۰ دستگاه دوربین ثبت تخلفات در آزادراه‌های زنجان-قزوین و زنجان-تبریز نصب شده است.

ایرج دست‌نشان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: این اداره کل عضو ستاد اربعین و مسئول کمیته حمل و نقل سوخت است و در جلسه‌ای که اخیرا برگزار شده هماهنگی لازم برای اعزام ناوگان انجام شده است.

دست‌نشان افزود: مرز معین استان زنجان برای اعزام زائران اربعین مرز مهران است و تمام ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان را که شامل ۱۸۰ دستگاه اتوبوس است دراختیار زائران قرار خواهیم داد تا به طور متناوب کار جابه‌جایی مسافران را انجام دهند. سال گذشته ۵۰۰۰ زائر اربعین استان را با بیش از ۵۰۴ دستگاه اتوبوس به مهران و شلمچه منتقل کردیم و نیز شش دستگاه اتوبوس و هشت دستگاه کامیون را برای انتقال خادمان و وسایل پذیرایی زائران اعزام کردیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان با اشاره به اینکه تاکنون گام‌های خوبی در توسعه سامانه هوشمند جاده‌ای استان برداشته شده است، گفت: دراین راستا ۵۸ دستگاه تردد شمار، ۳۱ دستگاه دوربین نظارتی و ۲۰ دستگاه دوربین ثبت تخلفات در آزادراه های زنجان-قزوین و زنجان-تبریز نصب شده و با متخلفان بلافاصله برخورد می‌شود.

کاهش ۱۵ درصدی تلفات جاده‌ای

دست‌نشان افزود: در پنج ماه نخست امسال با کاهش تصادفات جاده‌ای دراستان مواجه شده‌ایم و مجموع تلفات جاده‌ای ما ۱۵ درصد کاهش یافته است. خوشبختانه هیچ تلفات جاده‌ای مرتبط با ناوگان اتوبوس‌رانی درجاده‌های زنجان نداشته‌ایم.

وی همچنین گفت: ۲۱ مجتمع خدماتی رفاهی درحال بهره‌برداری دراستان داریم و ۹ موافقتنامه اصولی نیز برای احداث مجتمع خدماتی رفاهی صادر شده که بخشی از آنها درحال ساخت هسند و برای بخشی در حال گرفتن استعلام هستیم.