شناسهٔ خبر: 29063 - سرویس استان‌ها

در بوشهر برگزار شد:

برگزاری جلسه کمیته ایمنی سوانح رانندگی در بوشهر

فرزاد رستمی جلسه کمیته ایمنی سوانح رانندگی با ریاست سید محمدحسن باستی معاون امور عمرانی استانداری بوشهر و با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر و دیگر اعضای کمیته در محل استانداری بوشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر، فرزاد رستمی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: کشته شدن شمار زیادی از هم‌وطنان و هم استانی‌ها به دلیل تصادفات رانندگی نشان می‌دهد که باید بیش از پیش برای کاهش آمار تلفات جاده‌ای برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی بیان کرد: همان‌طور که عامل بیشتر تصادفات جاده‌ای عامل انسانی است، در استان بوشهر نیز عامل انسانی در ردیف نخست علت تصادفات منجر به فوت است، بنابراین اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم در مورد قوانین رانندگی باید در دستور کار باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر ادامه داد: هر چند عوامل دیگری از جمله خودرو و محورهای مواصلاتی از جمله عوامل تصادفات هستند اما آمارها نشان می‌دهد بیشترین عامل تصادفات عامل انسانی بوده و یک زنگ خطر برای همه ماست.

رستمی گفت: با وجود اینکه استان بوشهر در زمینه ایمنی محورهای مواصلاتی در بین سه استان برتر کشور است اما همچنان برای چهارخطه کردن برخی محورهای مواصلاتی در استان جدی هستیم.

وی بیان کرد: در استان بوشهر تلاش‌های خوبی برای شناسایی نقاط حادثه‌خیز انجام شده تا شاهد کم شدن تصادفات رانندگی باشیم و در این زمینه بیشترین اعتبارات به ساخت محورهای مواصلاتی اختصاص یافته است.

رستمی افزود: کاهش آمار تصادفات جاده‌ای در استان نیازمند عزم جدی برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی است که در این زمینه رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما نقش مهمی دارد.

مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر نیز در این جلسه به تشریح نقاط پر تصادف و راهکارهای شناسایی و رفع آن‌ها اشاره کرد.

عبدالکریم اخترشناس بیان کرد: ۳۷ نقطه پر تصادف طبق ضوابط و الگوی دستورالعمل کمیسیون ایمنی راه‌های کشور توسط کارگروه استانی متشکل از راه و شهرسازی، حمل و نقل و پایانه‌ها و پلیس‌راه شناسایی و تعیین شد و به دفتر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ارسال شده که طبق اولویت‌بندی توسط وزارت راه و شهرسازی به ۲۱ نقطه پر تصادف و ۱۶ نقطه دارای تصادف تقسیم‌بندی شد و مقرر شد نقاط پرتصادف توسط مرکز به مشاور جهت تحلیل و ارائه راهکار غنی و تعیین برآورد مالی و فیزیکی ابلاغ گردد و ۲۶ نقطه دارای تصادف توسط حوزه راهداری استان ایمن‌سازی و ساماندهی شود تا انشاءاله شاهد بهبود وضعیت موجود ایمنی راه‌های مواصلاتی استان باشیم.

اخترشناس همچنین اقدامات طولانی مدت رفع نقاط حادثه‌خیز امسال را شامل نصب حفاظ‌های بتنی در نقاط پرتگاهی، نصب نرده پل‌ها، روشنایی تونل‌های جنوب استان و تاور روشنایی نقطه‌ای و همچنین ساماندهی تقاطع قلعه سفید، بنه گز و غیره تشریح کرد.