شناسهٔ خبر: 29076 - سرویس استان‌ها

فعالیت وطرح‌های اجرائی اداره ایمنی حریم راه‌ها و حریم در سال ۹۵

نصب تابلو اداره ایمنی راه‌ها و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان از ۱۵ طرح عملیاتی و اجرائی این اداره با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ایمن‌سازی راه‌های شریانی استان اصفهان در سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، رئیس اداره ایمنی راه‌ها وحریم راه‌ها در این باره گفت: هدف از اجرای این عملیات ارتقاء ایمنی راه‌ها وکاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان اصفهان است.

صفری در ادامه ارتقاء حفاظ ایمنی راه‌ها، نواحی پل و پرتگاهی با استفاده از حفاظ‌های بتنی و فلزی را یکی از مهم‌ترین طرح‌های اجرائی این اداره برشمرد و افزود: ۴۵ کیلومتر از نقاط طی امسال با اولویت رفع نقاط پرتصادف اجراخواهد شد.

وی افزود: این حفاظ‌ها علاوه برتامین ایمنی عبورومرور با عملکرد مناسب، باعث برگشت خودروهای انحرافی از مسیر و حفظ جان سرنشینان آن‌ها و جلوگیری از برخورد رخ به رخ و سقوط احتمالی به دهانه پل‌ها و پرتگاه‌ها خواهد شد ضمن اینکه کاهش بسیار قابل ملاحظه‌ای نیز در جلوگیری از خیرگی دید رانندگان در خط مخالف به‌ویژه در شب خواهد داشت.

وی همچنین طراحی و اجرای روشنایی طولی نواحی یا گردنه‌های مه‌گیر را از دیگر اقدامات در این زمینه برشمرد و عنوان کرد: ۱۹ کیلومتر از نواحی و گردنه‌های مه‌گیر استان اصفهان که همچون گردنه آبنیل، طرق رود نطنز، ورودی شمالی و جنوبی اردستان، ورودی غربی نجف‌آباد، گردنه‌های لاشتر، قمیشلو شهرستان مبارکه، دوشاخ کمربندی خمینی‌شهر، گردنه قرقچی وداس واقع در بزرگراه اصفهان –تهران با پیشرفت فیزیکی میانگین بالای ۹۰ درصددرحال اجرای روشنایی است.

صفری با ذکر این مطلب که هرسال ۱۴۰ کیلومتر از شبکه روشنایی نقاط مه‌گیر و گردنه‌ها نیاز به تعمیر و نگه‌داری دارد افزود: این امر امسال با اعتباری بالغ بر ۵۶۰۰ میلیون ریال انجام خواهد شد.

رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌ها تهیه و نصب تابلوهای اطلاعاتی راه‌ها و همچنین احیا و بهسازی آن‌ها در سطح استان را با متراژ ۶ هزار مترمربع به منظور آگاهی و پیش آگاهی کاربران جاده‌ای در سطح استان، از دیگر اقدامات در حال اجرای این اداره برشمرد.

وی همچنین از طرح عملیاتی ملایم سازی شیب حاشیه نواحی پروا‍ژگون خبر داد و در این باره تصریح کرد: این عملیات جهت بخشنده کردن راه‌ها و اصلاح شیب شیروانی این حواشی با اجرای عملیات خاکی در طول ۲۲۰۰ کیلومتر از راه‌های استان به‌خصوص مسیرهایی که سابقه واژگونی ناشی از خواب‌آلودگی دارند در حال اجرا است.

تهیه و نصب علائم ایمنی الزامی راه‌ها، اجرای هاشور، فلش و شیار لرزاننده که بر روی ۷۰ درصد نقاط شناسایی شده در جاده‌ها اجراشده و همچنین ساماندهی تجهیزات پیام متغیر ایمنی راه‌ها از دیگر اقدامات این اداره در سال جاری است که متناسب با تخصیص اعتبارات و الزام نقاط موردنیاز انجام خواهد شد.​