شناسهٔ خبر: 29116 - سرویس مسکن و شهرسازی

تا ۲۰ آبان ماه زمان برای ارسال مقاله

چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان گلستان/ جزئیات ۸ محور کنگره استانی

پوستر چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان گلستان در هشت محور و با تمرکز بر دریافت مقاله، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، چهارمین کنگره استانی تاریخ معماری و شهرسازی استان گلستان ۸ و ۹ دی‌ماه سال جاری در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار می‌شود.

محورهای این کنگره در هشت حوزه و شاملِ حوزه‌های فرهنگی- طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان شناسی و معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس و راه‌های فرهنگی و عناصر وابسته است.

علاقمندان می‌توانند مقالات خود را حداکثر تا ۲۰ آبان ماه به نشانی گرگان، خیابان امام خمینی، آفتاب ۱۵، محله سرچشمه، جنب امامزاده نور، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارسال کنند.

پیش‌تر، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفته بود که سال جاری (۹۵* کنگره تاریخ معماری و شهرسازی پس از یک دهه تاخیر ابتدا در سراسر استان ها و پس از آن به صورت کشوری برگزار خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، خروجی این کنگره‌ها تهیه کتاب آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی در راستای شناخت بهتر استان‌ها در سطح ملی و بین‌المللی است. /