شناسهٔ خبر: 29187 - سرویس استان‌ها

مالکی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد؛

احداث ۷۲۵ کیلومتر راه با اعتبار بیش از ۳ هزار میلیارد ریال در دولت یازدهم/ بهره‌برداری از ۵۵۳ کیلومتر راه روستایی در استان/ ۱۲۷ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاری برای اجرای پروژه‌های راهی

مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: در دولت تدبیر و امید ۷۲۵ کیلومتر از انواع راه را در قالب ۱۵۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۵ میلیارد ریال در استان احداث کرده‌ایم.

مسعود مالکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره وضعیت توسعه راه‌های استان سیستان و بلوچستان در سه سال گذشته گفت: در مدت یاد شده توانستیم ۷۲۵ کیلومتر از انواع راه را در قالب ۱۵۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۵ میلیارد ریال در استان احداث کنیم.

وی ادامه داد: یکی از پروژه‌های بزرگراهی که در دولت یازدهم به بهره‌برداری رسید، قطعه یک مسیر زاهدان- زابل- دوست محمد به طول ۲۸ کیلومتر است که در حال حاضر زیر بار ترافیک رفته است. همچنین قطعه هفت همین بزرگراه که از مسیر زاهدان- پاسگاه کوله‌سنگی می‌گذرد نیز تردد وسایل نقلیه جریان دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: یکی دیگر از بزرگ‌راه‌های افتتاح شده در این دولت، بزرگراه زاهدان- بم است که ۱۸۶ کیلومتر از این پروژه مربوط حوزه استان سیستان و بلوچستان(و مابقی در استان ایرانشهر) است که از این مقدار ما ۱۰۳ کیلومتر آن را در دست اجرا داریم و قطعه اول این پروژه که ۲۷ کیلومتر است زیر بار ترافیک رفته است.

وی با بیان اینکه کلا در طی سه سال گذشته ۸۳ کیلومتر بزرگ‌راه به بهره‌برداری رسیده است گفت: ما متاسفانه مطالبات پیمانکاری باقی مانده داریم که حدود ۳۵ میلیارد تومان در بخش پروژه‌های بزرگ‌راهی است که امیدواریم باتوجه به ابلاغیه‌ها و اسناد خزانه بتوان این مشکل را حل کرد.

مالکی افزود: در دولت تدبیر و امید توانستیم ۵۵۰ کیلومتر راه روستایی در قالب ۱۴۲ پروژه و با اعتباری بالغ بر هزار و ۶۸۵ میلیارد ریال احداث کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به توسعه راه‌های اصلی استان گفت: طی سه سال گذشته ۴۰ کیلومتر راه اصلی به بهره‌برداری رسید که اعتباری حدد ۳۲۰ میلیارد ریال صرف آن شد و در این بخش هم حدود ۶۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاری داریم.

وی بیان کرد: در بخش راه‌های فرعی هم ۵۲ کیلومتر از این نوع راه را توانستیم احداث کنیم در مدت یاد شده هزینه صرف شده برای این مقدار راه حدود ۲۶۰ میلیارد ریال بوده است که مطالبات پیمانکار در این زمینه حدود ۳۲ میلیارد تومان است.