شناسهٔ خبر: 29333 - سرویس استان‌ها

استاندار اصفهان تاکید کرد:

بهره‌برداری از ۲۳ کیلومتر محور اصفهان - اردستان تا دهه فجر امسال

نشست استاندار اصفهان بر تکمیل محور اصفهان- اردستان تأکید کرد و خواستار اتمام آن تا پایان سال ۹۶ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان رسول زرگرپور استاندار اصفهان با تأکید بر ساخت ۲۳ کیلومتر باقیمانده از محور اصفهان – اردستان خواستار انتخاب پیمانکار برای قطعات باقیمانده شد و گفت: احداث جاده‌ها باید درشان استان اصفهان باشد و ساخت این محور بین دو شهرستان مهم اصفهان و اردستان حائز اهمیت است.

استاندار اصفهان ابراز امیدواری کرد تا پایان سال ۹۶ کل این محور به طول ۷۲ کیلومتر به بهره‌برداری برسد.

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این خصوص ضمن تأکید بر دو بانده شدن اکثر راه‌های استان گفت: تنها شهرستانی که تاکنون جاده آن به مرکز استان به صورت دوبانده متصل نشده است جاده اردستان است.

وی اعلام کرد: کل محور اصفهان – اردستان ۷۲ کیلومتر است که ۳۲ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ۲۳ کیلومتر این مسیر تا دهه فجر سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۷ کیلومتر باقیمانده در صورت تأمین بودجه تا پایان سال ۹۶ افتتاح خواهد شد.

غلامی در خصوص ۲۳ کیلومتر آماده افتتاح گفت: ۲۳ کیلومتر از عملیات در این محور از سمت کمشچه به پیچ دیزی لو به اتمام رسیده است و تنها ۹ کیلومتر آن نیاز به آسفالت دارد که در صورت تأمین اعتبار تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و پیچ دیزی لو به سمت اردستان به عنوان یکی از نقاط پرتصادف این محور حذف خواهد شد و این جاده با اضافه کردن یک واریانت نزدیک پل راه‌آهن به جاده اصلی وصل می‌گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اعتبارات این پروژه گفت:  اعتبارات سال ۹۴ این پروژه ۶۲ میلیارد ریال بوده و در سال ۹۵ حدود ۵۰ میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته شده که با استفاده از اسناد خزانه ملی در تلاش هستیم بدهی‌های پیمانکاران این بخش را نیز پرداخت کنیم.

وی از مشکلات موجود در احداث این پروژه را وجود پل راه‌آهن در این مسیر اعلام کرد و گفت: اجرای پل دوم راه‌آهن جهت احداث خط دوم راه‌آهن لازم است توسط اداره کل راه‌آهن انجام شود و احداث پل دوم راه‌آهن به اداره راه و شهرسازی مربوط نمی‌شود.

غلامی در ادامه در خصوص جاده اردستان به زواره به طول ۱۰ کیلومتر گفت: بخشی از این مسیر کار شده و راه‌های روستایی سیلک و تلک آباد نیز به دلیل کمبود اعتبارات به‌صورت نیمه‌کاره رها شده که پیگیر هستیم تا از محل اعتبارات روستایی نسبت به تکمیل آن اقدام نماییم.

وی در خصوص راه روستایی زفره به ظفرقند نیز بیان داشت: ۲۰ کیلومتر از این راه نیاز به روکش دارد که متأسفانه اعتباری تأمین نشده ولی تلاش می‌شود که این راه به همراه راه‌های روستایی تلک آباد و سیلک و مابقی راه زواره تکمیل و به بهره‌برداری برسند.

غلامی در پاسخ به سؤال طباطبایی نژاد نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در مورد عملیات آماده‌سازی مسکن مهر زواره گفت: در شهرهای استان در این زمینه توافقاتی با شهرداری‌ها انجام شده که با دادن قیر رایگان، پرداخت نقدی از محل یارانه‌های نقدی و از محل املاک به عنوان باقیمانده عملیات اجرایی در ازای انجام عملیات آماده‌سازی واحدهای مسکن مهر پلاک به شهرداری واگذار می‌شود که برای واحدهای مسکن مهر زواره نیز اقدام مشابه انجام می‌گردد.