شناسهٔ خبر: 29375 - سرویس هوایی

رستمی در جمع مدیران ترمینالی فرودگاه مهرآباد:

سیستم‌های نظارتی در فرودگاه مهرآباد افزایش می‌یابد/ توقع مسافران در دوران پسابرجام افزایش یافته است/ تاکید بر‌حل مشکل ایرلاین‌ها و گران فروشی غرفه‌ها

فرودگاه مهرآباد مدیرکل فرودگاه مهر آباد می‌گوید: بیشتر مشکلات ترمینال ها درون سازمانی است و مشکلات ما بیشتر با کارگران چرخ‌های حمل بار، ایرلاین‌های مربوطه و وضعیت غرفه‌ها و گران فروشی آنها است. بر همین مبنا سیستم‌های نظارتی در فرودگاه مهرآباد افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی رستمی مدیرکل فرودگاه مهرآباد در جلسه مشترک با مدیران ترمینال‌ها ضمن تقدیر و تشکر از معاون اسبق تسهیلات فرودگاهی و آرزوی موفقیت برای معاونت جدید هدف از برگزاری این جلسه را همفکری و بررسی نقطه نظرات در راستای پیشبرد اهداف فرودگاه مهرآباد و شرکت فرودگاه‌های کشور دانست.

وی گفت: عملکرد مدیران ترمینال ها در فرودگاه پرترافیکی همچون مهرآباد باید در راستای اعتماد سازی مسافرین، تدبیر درشرایط خاص، تفکیک وظایف و مدیریت در شرایط اضطراری باشد و پایان دادن به بی‌تفاوتی‌ها در حوزه مسافری وترمینال ها، راهکار مناسب در ساماندهی مسافران در ترمینال ها را از موضوعات مهم دانست.

رستمی با تاکید بر اینکه تصمیمات و اهداف فرودگاه اجرایی نخواهد شد مگر این که تک تک شما مدیران ترمینال ها نقش و مسئولیت اصلی خود را به عنوان بازوان اجرایی در ترمینال هاانجام دهید، گفت:شما باید نهایت باور و  همکاری با مجموعه فرودگاهی را داشته باشید تا بتوانید فرودگاه را به سمت اهداف نوین و عالی پیش ببرید.

به گفته رستمی وظیفه مدیران و معاونین فرودگاهی ابلاغ دستورالعمل ها و اطلاع رسانی در خصوص امور ترمینالی مانند سیاست های اداره کل درخصوص ساماندهی چرخ های حمل بار و یا بررسی امور مربوط به ایرلاینها و ... به مدیران ترمینال ها است و در قبال این اطلاع رسانی انتظار می رود شما به نحو احسنت یه این امور رسیدگی نمایید.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد توضیح داد: از جمله وظایف مهم شما نظارت بر نحوه انجام کار چرخ دستی ها، نظارت بر نظم وفروش غرفه درون ترمینال ها، نحوه انجام کار تاکسی ها، باز و بسته شدن گیت ها، نحوه انجام کار ایرلاین ها، رسیدگی به شکایات مسافرین و ... است و در ضمن باید به این نکته مهم توجه داشت که کار شما یک کار تیمی است و اگر همگی با متحد شدن عمل نکنید دستیابی به اهداف غیر ممکن خواهد بود.

وی گام بعدی را تجزیه و تحلیل مشکلات بر پایه داده های اولیه که با نظارت ها، مطالعات و نشست ها در ترمینال ها به دست آمده است دانست و گفت: گام بعدی تصمیم سازی است یعنی با توجه به آنالیز های انجام شده بتوانید راه حل مناسبی برای رفع این مشکلات پیدا کرده و به رییس اداره و یا معاونت مربوطه ارائه دهید و وظیفه ما بررسی این تصمیمات و فراهم کردن بستر برای اجرایی شدن آنهاست.این سه مورد از وظایف مهم شماست که باعث افزایش رضایت مسافرین می شود و این از اهداف مهم فرودگاه مهرآباد و شرکت فرودگاه های کشور است. 

رستمی تاکید کرد: فرودگاه مهرآباد به عنوان پرترافیک ترین فرودگاه کشور با مشکلات بیشتری نسبت به فرودگاه های دیگر روبه رو است و با توجه به این که ما اکنون در دوران پساتحریم هستیم و توقعات مسافرین نیز نسبت به گذشته افزایش یافته است و مسئولیت ما نیز سنگین تر است و باید بتوانیم به درستی برنامه ریزی کنیم و استفاده بهینه از وضع موجود داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروزه باید با روش های متفاوت تر از گذشته عمل کنیم و از شیوه های نوین برای دستیابی به اهدافمان استفاده کنیم و سعی ما بر این است که سیستم های نظارتی را افزایش دهیم جهت نظارت برکار ارگانها و و سازمان های مختلف، ایرلاین ها، نظام های امنیتی تا بتوانیم برخی مشکلات بوجود آمده را حل کنیم

با توجه به صرف هزینه های کلان شرکت فرودگاه های کشور برای ارتقا سطح خدمات در فرودگاه مهرآباد و انجام پروژه های جدید مانند ساماندهی محوطه‌های مقابل ترمینال ۱ و ۲ باید سطح مدیریتی نیز ارتقا پیدا کند تا بتوان مشکلات موجود را حل و از بوجود آمدن مشکلات بعدی جلوگیری نمود.

رستمی بیشتر مشکلات ترمینال ها را درون سازمانی دانست و گفت مشکلات ما بیشتر با کارگران چرخ های حمل بار، ایرلاین‌های مربوطه  و وضعیت غرفه‌ها و گران فروشی آنها است.

وی در خصوص حل ساماندهی چرخ دستی گفت: تنها اضافه کردن تعداد چرخ دستی‌ها باعث حل شدن این مشکل نیست بلکه باید در فرآیند و نحوه کار چرخ دستی، تعداد کارگران حمل بار و همچنین باید در روند اجرای کار سر شیفت ها تغییر ایجادکرد واین مسئله فقط با نظارت و دخالت شما مدیران ترمینال‌ها امکان‌پذیر است.