شناسهٔ خبر: 29377 - سرویس استان‌ها

وثوقی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد؛

تشریح روند توسعه راه‌های زنجان در سه سال گذشته/ بیش از ۷۸ درصد راه‌های روستایی استان آسفالت است/ اتمام پروژه محور خدابنده - سلطانیه - همدان در سال ۹۶

کلیم اله وثوقی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در سال ۹۲ راه‌های روستایی آسفالته استان حدود ۰.۲ درصد بود که امسال این آمار به ۷۸.۱ درصد رسیده است.

كليم الله وثوقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره وضعیت توسعه راه‌های استان زنجان در طی سه سال گذشته گفت: در بخش راه‌های روستایی ما از سال ۹۲ تا ۹۵ حدود ۳۷۵ کیلومتر از این نوع راه را آسفالت کردیم و سال ۹۲ هشتاد و دو کیلومتر، ۹۳ صد و پنجاه و یک کیلومتر، ۹۴ صد و شانزده کیلومتر و نیمه اول امسال هم ۲۶ کیلومتر آسفالت انجام شد.

وی ادامه داد: در سال ۹۲ حدود ۰.۲ درصد راه‌های روستایی استان آسفالت بودند اما امسال این آمار به ۷۸.۱ درصد رسیده است.

مدیرکل راه  و شهرسازی استان زنجان اشاره به توسعه راه‌های اصلی استان کرد و گفت: در سه سال گذشته ما توانستیم احداث باند دوم بزرگراه بیجار- زنجان به طول ۱۵ کیلومتر را انجام دهیم و همینطور محور زنجان- دندی که دارای دوقطعه به طول‌های ۱۵ کیلومتر به صورت بزرگراهی و ۷ کیلومتر از نوع  راه اصلی بوده است را انجام دادیم.

وثوقی افزود: یکی دیگر از پروژه‌های خوبی که توانستیم در این مدت به بهره‌برداری برسانیم بزرگراه زنجان- خرم دره به طول ۵ کیلومتر بود که در حال حاضر زیر ترافیک است. همچنین یک بزرگ راه ۳ کیلومتری در محور درام - چورزق و یک پل بر روی رودخانه قزل اوزن به بهره‌برداری رساندیم.

وی با اشاره به یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های راه سازی اخیر استان گفت: پروژه راه‌‌سازی خدابنده -  سلطانیه - همدان از مهم‌ترین پروژه‌ها در سال‌های اخیر است و این مسیر به راه شریانی تبدیل و چهار بانده می‌شود که ۱۰۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان زنجان واقع‌شده است و تلاش می‌شود تا ۵۰ کیلومتر آن در سال ۹۵ و ۹۶ به بهره‌برداری برسد.

 وثوقی به راه‌های اصلی استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: در راه‌های اصلی استان سه محور اصلی تعریف‌شده‌اند که جزو اولویت‌های وزارت راه نیست اما جزو اولویت‌های استانی محسوب می‌شوند. محور زنجان-دندی، زنجان-بناب-منجیل و درام به کلور سه محور اصلی در این بخش هستند.

مدیرکل راه  و شهرسازی استان زنجان بیان کرد: این محور در قطعات مختلف احداث می‌شود که بخشی از آن در کمربندی خدابنده واقع‌شده و ۳۲ کیلومتر دیگر در مسیر سلطانیه به خدابنده قرارگرفته است.

با مسائل مطرح‌شده به نظر می‌رسد استان زنجان می‌تواند تا پایان برنامه ششم توسعه جزو استان‌های برتر کشور در شاخص راه و ارتباطات زمینی باشد.