شناسهٔ خبر: 29430 - سرویس هوایی

تعریف ایمنی بدون لحاظ نقش محوری كنترلرهای ترافیك هوایی تعریف جامعی نخواهد بود

برج مراقبت مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری با بیان اینکه تعریف ایمنی بدون لحاظ نقش محوری كنترلرهای ترافیك هوایی تعریف جامعی نخواهد بود گفت: ۲۸ مهرماه روز جهانی كنترلرهای ترافیك هوایی فرصتی است تا نقش تعیین‌کننده كنترلرها در عرصه هوانوردی كشور تبیین شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری رضا جعفر زاده گفت: رضایتمندی شرکت‌های خارجی در دریافت سرویس مناسب از سیستم كنترل فضای كشور می‌تواند تأثیر زیادی در جذب شرکت‌های خارجی و به‌تبع آن شاهد  ارزآوری بیشتری در این زمینه باشیم.

 وی  اظهار داشت: كنترلرهای ترافیك هوایی با تکیه‌بر دانش تخصصی و تجربه توانسته‌اند در ارائه سرویس‌های اطلاعات پروازی و كنترل ترافیك فرودگاهی و مدیریت ترافیك مسیرهای هوایی داخلی و خارجی رضایتمندی شرکت‌های هواپیمایی را داشته باشند.

 مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری گفت: از آنجائی که هواپیماها از زمان استارت گرفتن تا فرود در فرودگاه مقصد و توقف آن بر اساس مقررات ایكائو تحت نظارت این كنترلرها هستند می‌توان آن‌ها را به‌عنوان مهم‌ترین پشتیبان خلبانان در طول پرواز و به‌خصوص زمان اضطرار به شمار آورد مضافاً به اینكه ایجاد بستر مناسب برای حركت روان ترافیك عبور و مرور هوایی و ارائه سرویس‌های اطلاعات ضروری جهت حفظ ایمنی پروازها، جلوگیری از برخورد هواپیماها با موانع یا جلوگیری از برخورد آن‌ها در فرودگاه‌ها ازجمله وظایف حساس كنترلرها به شمار آورد.

جعفر زاده در پایان افزود: لازم است به این مناسبت از این قشر متخصص و متعهدی كه همواره نقش به سزایی در ارتقا ایمنی و بی‌خطری پروازها داشته‌اند و  آن‌ها را به چشمانی بیدار مثال زده‌اند و توفیقاتشان مرهون تمركز، توان تجزیه‌وتحلیل بالا و سخت‌کوشی بوده است تقدیر شود.