شناسهٔ خبر: 29528 - سرویس مسکن و شهرسازی

چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی - استان یزد

پوستر چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان یزد با محوریت دریافت مقاله تا تاریخ ۱۵ آذرماه، ۶ و ۷ بهمن‌ماه سال جاری با معرفی مقاله‌های برگزیده در بافت‌تاریخی یزد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در استان یزد در تاریخ ۶ و ۷ بهمن ماه در بافت تاریخی شهر یزد برگزار می‌شود.

این همایش که به صورت ملی است و ابتدا در استان‌های مختلف و سپس به صورت ملی برگزار خواهد شد، با محوریت دریافت مقاله است. محورهای چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران شاملِ حوزه‌های فرهنگی- طبیعی، شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان‌شناسی معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس و راه‌های فرهنگی و عناصر وابسته است.

مهلت ارسال مقاله به چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان یزد، ۱۵ آذرماه تعیین شده است و علاقمندان می‌توانند آثار خود را به نشانی یزد، خیابان مسجد جامع، بازارچه صراف ها، خانه تاریخی شکوهی ارسال کنند.

پیش‌تر، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفته بود که سال جاری (۹۵) کنگره تاریخ معماری و شهرسازی پس از یک دهه تاخیر، ابتدا در سراسر استان‌ها و پس از آن به صورت کشوری برگزار خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، خروجی این کنگره‌ها تهیه کتاب آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی در راستای شناخت بهتر استان‌ها در سطح ملی و بین‌المللی است. /