شناسهٔ خبر: 29550 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

محرومیت استان اردبیل از آزادراه و بزرگراه/ اجرای بزرگراه مشکین شهر- اردبیل با اعتبار یک ۱۲۰۰ میلیارد ریال/ طرح بازآفرینی شهری در استان اردبیل اجرا می‌شود

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: اجرای بزرگ‌ترین پروژه راهسازی این استان با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در شهرستان مشگین شهر در شش نقطه در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل، خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه راه و شهرسازی شهرستان مشگین شهر افزود: پروژه بزرگراه مشگین شهر، اردبیل به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های راهسازی استان در شش نقطه با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در شهرستان مشگین شهر در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این پروژه تا شهرستان اهر ادامه خواهد یافت تشریح کرد: بهسازی و آسفالت جاده گردشگری مشگین شهر و تکمیل جاده مشگین شهر، مهربان در استان آذربایجان‌شرقی از پروژه‌های اولویت‌دار شهرستان مشگین شهر است.

خلیل محبت خواه گفت: استان اردبیل جزو استان‌های محروم در زمینه دارا بودن آزادراه و بزرگراه در کشور است و در حال حاضر فقط ۱۳۱ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی، دو هزار و ۵۹۳ کیلومتر راه آسفالت روستایی، یک هزار و ۱۳۳ کیلومتر راه روستایی شوسه و یک هزار و ۴۲ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد.

طرح بازآفرینی شهری در استان اردبیل اجرا می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه این جلسه تصریح کرد: سیما و منظر شهرهای استان به ویژه مشگین شهر چندان نمود خاصی نداشته و طرح بازآفرینی شهری در استان اردبیل اجرا خواهد شد.

محبت خواه با انتقاد از نتایج مطالعه بافت فرسوده در مشگین شهر گفت: این طرح به هیچ وجه مورد قبول اداره کل راه و شهرسازی استان نیست و به‌زودی با همکاری فرماندار، شهرداری و راه و شهرسازی این طرح بازنگری خواهد شد.