شناسهٔ خبر: 29623 - سرویس هوایی

ديدار وزيرحمل و نقل آلمان با رئيس سازمان هواپيمايی كشوری:

انجام ۲۵پرواز بین ایران و آلمان در هفته/ برنامه‌های مشترک ایران و آلمان برای گسترش صنعت حمل و نقل هوایی

وزیر حمل ونقل آلمان رئیس سازمان هواپیمایی كشوری در دیدار باوزیرحمل‌ونقل آلمان پیشنهادكردكارگروهی در زمینه پیگیری امور مربوط به حمل و نقل هوایی تشكیل و مسائل مربوط به امور فنی و همكاری در انجام تعمیرات هواپیماها و همكاری با شركت MTU، بین دو کشور مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به دنبال توسعه همكاری ایران با كشورهای اروپایی در دوره پسا برجام، روز گذشته وزیر حمل‌ونقل آلمان در رأس هیاتی عالی‌رتبه متشكل از نمایندگان مجلس فدرال آلمان و مقامات ارشد فرودگاه‌های مونیخ و فرانكفورت با رئیس سازمان هواپیمایی كشوری دیدار و گفت‌وگو كرد.

در این دیدار علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی كشوری با اشاره به اینكه با پذیرش برجام بزرگ‌ترین گام‌ها به‌منظور ارتباط با كشورهای مختلف برداشته‌شده افزود: صنعت حمل‌ونقل هوایی در دوران تحریم بیشترین فشارها را متحمل شد اما توانستیم با همكاری و تلاش‌های همه‌جانبه صنعت حمل‌ونقل هوایی را سرپا نگه‌داریم.

وی سابقه پرواز بین ایران و كشور آلمان را بیش از ۵۰ سال عنوان كرد و گفت: در امور فرودگاهی آمادگی داریم تا پیشنهادات و طرح‌های مختلف طرف‌های آلمانی را موردبررسی و كارشناسی قرار دهیم.

عابدزاده بابیان اینكه كشور ایران ظرفیت تبدیل‌شدن به مقام اول در منطقه خاورمیانه را داراست پیشنهاد كرد كارگروهی در زمینه پیگیری امور مربوط به حمل و نقل هوایی تشكیل و مسائل مربوط به امور فنی و همكاری در انجام تعمیرات هواپیماها و همكاری با شركت MTU، امور مربوط به بازرگانی و سرمایه گذاری و همكاری های شركت های هوایی فی مابین فرودگاهها، امور مربوط به فناوری و ساختار سازمانی (LBA) مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری به امضای موافقتنامه جدید حمل و نقلی ایران و آلمان به منظور توسعه روابط دو كشور اشاره كرد و افزود: در حال حاضر بین دو كشور ایران و آلمان ۲۵ پرواز در هفته انجام می شود.

وی ابراز علاقه مندی خود به منظور استفاده از ظرفیتهای صنعت حمل و نقل آلمان را اعلام و اظهارداشت: به دلیل وجود ۱۰ فرودگاه بین المللی در ایران فضا برای همكاری و سرمایه گذاری وجود دارد و چنانچه اعتبارات لازم تامین شود می توان برنامه های گسترده برای دو كشور در حوزه صنعت حمل و نقل هوایی تدوین كرد.

در ادامه الكساندر دوبرینت وزیر حمل و نقل آلمان نیز ضمن موافقت با تشكیل كارگروه آموزشی بین دو كشور اظهارداشت: كشور ایران و آلمان دارای یك سنت دیرینه هستند و امیدواریم در امور حمل و نقل هوایی با پیشرفت هایی كه طی ماههای اخیر توسط ایران صورت گرفته دوباره بتوانیم همكاری های گذشته مان را ادامه دهیم.

وی افزود: علی رغم وجود شرایط تحریم در ایران همكاران شما در صنعت حمل و نقل هوایی توانایی خیلی خوبی را از خود نشان دادند و همواره پروازها را به صورت ایمن در آسمان انجام دادند.

وزیر حمل و نقل آلمان اظهارداشت: در كنار مسائل فناوری و پشتیبانی علاقه مند هستیم در خصوص تامین منابع مالی همكاریهای تازه ای را از سر گیریم.