شناسهٔ خبر: 29647 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان:

بیش از ۱۳۷۰ واحد مسکن مهر بدون متقاضی در لرستان

در جمع مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: بیش از ۱۳۷۰ واحد مسکن مهر بدون متقاضی باقی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان، علی علیخانی در هفدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: با توجه به برنامه اداره کل راه و شهرسازی در راستای تکمیل، بهسازی و آسفالت محورهای ارتباطی استان، ۱۷۰ کیلومتر  راه جزء تعهدات دو ساله راه و شهرسازی است که تا به حال ۷۰ کیلومتر آن اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: تا پایان سال ۹۵ این عدد باید به ۱۰۰ افزایش یابد و تا پایان سال ۹۶ نیز ۶۰ کیلومتر باقیمانده به بهره‌برداری خواهد رسید.

علیخانی با بیان اینکه تکمیل چهارخطه‌های سطح استان به طول ۱۷۰ کیلومتر در دست اقدام است، افزود: نسبت به برنامه زمان بندی ارائه شده ۷۰ درصد جلوتر هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: همچنین ۳۲۰ کیلومتر راه روستایی باید طی دو سال اجرایی شود که تا به حال ۱۷۵ کیلومتر آن انجام شده و اعتبار آن ۸۰ میلیارد تومان بوده است.

وی بیان کرد: در حوزه گردشگری ۶۰ کیلومتر تعهد دو ساله داریم که ۳۰ کیلومتر آن اجرایی شده و اعتبار آن ۱۸ میلیارد تومان بوده است.

علیخانی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن، گفت: ۳۰۶۷ واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصد در دست اجرا بوده که در حال حاضر ۲۸۳۳ واحد آن تحویل شده و از ۸۵ میلیارد اعتبار تسهیلات آن ۷۰ میلیارد سهم بانک و مابقی سهم متقاضی بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: حدود ۲۲۰۰ واحد بدون متقاضی بود که هم‌اکنون به ۱۳۷۱ واحد رسیده‌اند و مابقی تعیین تکلیف شده‌اند و بین ۴۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.