شناسهٔ خبر: 29750 - سرویس مسکن و شهرسازی

همایش اجرای قوانین انرژی در ساختمان

پوستر دومین همایش بین‌المللی اجرای قوانین انرژی در ساختمان ۱۰ و ۱۱ آبان ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دومین همایش بین‌المللی اجرای قوانین انرژی در ساختمان ۱۰ و ۱۱ آبان ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

محورهای دومین همایش بین‌المللی اجرای قوانین انرژی در ساختمان شاملِ نقش و جایگاه بخش خصوصی در پیشبرد قوانین و راهکارهای بهینه‌سازی مصرف انرژی، ایجاد بستر مناسب و ارائه راهکار در راستای اجرایی شدن قوانین و طرح‌های حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی، معرفی طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای اجرای قوانین و راهکارهای نوین بهینه‌سازی مصرف انرژی، آشنایی و بروزرسانی متخصصان، مهندسان و طراحان مجرب در جهت گسترش طرح‌های بهینه‌سازی انرژی است.

همچنین از دیگر محورهای این همایش می‌توان به ارزیابی الزامات اجرایی، توجیهات اقتصادی و چالش‌های پیش‌روی اجرایی‌شدن قوانین انرژی در ساختمان، بررسی قوانین مدیریت انرژی در ساختمان، معرفی انواع سیستم‌ها، تجهیزات نوین و مصالح نوین به عنوان ابزارهای اجرایی طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور، بررسی نحوه فرهنگ‌سازی و ابزارهای ترویج قوانین انرژی در سایر کشورها اشاره کرد.

سرفصل های این همایش شامل سخنرانی، بازدید از دستاوردهای انرژی در خارج از کشور، رونمایی از کتاب همایش، نمایشگاه جانبی تخصصی، رونمایی از مرجع فعالان حوزه انرژی، پنل‌ها و کارگاه های تخصصی است. /