شناسهٔ خبر: 29763 - سرویس استان‌ها

استاندار قم:

پروژه قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان با نگاه ملی و فرا استانی اجرا شود

سید مهدی صادقی استاندار قم با تأکید بر لزوم آینده‌نگری در طرح‌های عمرانی گفت: پروژه قطار سریع‌السیر تهران-قم- اصفهان با نگاه ملی و فرا استانی اجرا شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی قم، مهدی صادقی استاندار قم در جلسه‌ای با مشاور پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در ایستگاه مرکزی قم، گزینه‌های بهینه اجرای این خط در محدوده شهر را مورد بررسی قرارداد.

صادقی بر آینده‌نگری در بسترسازی‌ها و ایجاد امکان گسترش طرح در آینده را امری ضروری دانست و عنوان کرد: پیش‌بینی عبور دو سوم قطارهای پرسرعت تهران-قم-اصفهان از ایستگاه قم از سوی مجری طرح، تأکید بر مسافر خیز بودن قم در این خط است.

وی همچنین پیش‌بینی ایجاد امکان اتصال این طرح به راه‌آهن شمال- جنوب و نیز گسترش خطوط در مرکز کشور را مثمر ثمر دانست و ادامه داد: باید برای استقرار ایستگاه خط سریع‌السیر محلی در نظر گرفته شود که رضایت مسافرین و زائرین را در برداشته باشد.

استاندار قم با تأکید بر لزوم دید وسیع و درازمدت برای کشور در اجرای این طرح افزود: باید برای انتخاب گزینه مناسب با نگاهی فرا استانی و با الزام استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود استان و اتصال به خطوط حمل و نقل در جهت رفاه حال زائرین و شهروندان قمی عمل کنیم.

لازم به ذکر است در این جلسه طرح‌های مختلف موجود از جهات مختلفی چون: محل و وسعت ایستگاه، توجه به طرح تفصیلی توسعه شهر، تعداد خطوط اجرایی، تملک مورد نیاز، الزامات زیرگذر یا روگذر بودن مسیر و سایر نکات فنی مورد بررسی قرار گرفت تا با جمع‌بندی ظرفیت‌ها و امکانات موجود با مشاور و مجری طرح برای انتخاب و اجرای بهترین طرح با لحاظ تمام شرایط ممکن هماهنگی شود.