شناسهٔ خبر: 29801 - سرویس استان‌ها

علی خاوری تشريح كرد:

جزئيات چهارمین جلسه شورای مسکن استان گیلان در سال ۹۵

علی خاوری با هدف تصمیم‌گیری و بهبود فرایند زیرساخت‌های مسکن مهر گیلان، چهارمین جلسه شورای مسکن در استان گیلان در سال ۹۵ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، این جلسه که با حضور مهندس شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مدیران کل عضو شورای مسکن استان برگزار شد، ارتقاء خدمات زیرساختی مسکن مهر و ادامه فرایند آن مورد بررسی قرار گرفت.

شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در چهارمین جلسه شورای مسکن استان گیلان با اشاره به اینکه حدود ۷۷ درصد مسکن مهر استان گیلان به پایان رسیده و این شاخص از شاخص میانگین کشوری هم بالاتر است افزود: از همه مدیران و اعضای شورای مسکن می‌خواهم مشکلات مسکن مهر را به‌عنوان کارهای روزمره خود بدانند تا هر چه سریع‌تر مشکلات مردم در این زمینه به اتمام برسد.

در ادامه علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت سایت مسکن مهر این استان اعلام کرد: گیلان در مجموع شهرهای پایین ۲۵ هزار و بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت، دارای ۷۴۶۵۱ واحد مسکن مهر  است که تاکنون ۶۰۴۷۴ واحد به اتمام رسیده و ۱۴۱۷۷ واحد آن باقیمانده است.

وی با اعلام اینکه از این تعداد حدود ۳۱۴۵ واحد متولی آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۱۱۰۳۲ واحد دیگر مربوط به اداره کل راه و شهرسازی است که بسیاری از آن‌ها به‌صورت خود مالک است و پیشرفت آن روند رو به جلو دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی با انتقاد از اینکه بعضی از مصوبات شورای مسکن استان به‌طوری جدی اجرا نمی‌شود یا ناقص اجرا می‌شود خاطرنشان کرد که مدیران این مسئله را جدی بگیرند چرا که مصوبات جلسه شورای مسکن استان لازم الاجراست.

خاوری در پایان ضمن تشکر از همکاری همه دستگاه‌های متولی در توسعه زیرساخت‌های مسکن مهر، خواستار تلاش بسیجی وار و جهادگونه و اهتمام ویژه جهت رفع مشکلات و تسریع در بهره‌برداری از واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر استان گیلان شد.