شناسهٔ خبر: 29964 - سرویس استان‌ها

سلمان‌زاده تشریح کرد:

آخرین تصمیمات راهداری زمستانی در چهارمحال و بختیاری/ آماده‌سازی ۳۰۰۰ تن مصالح و ۲۸۵ دستگاه ماشین آلات/ اختصاص ۳۰۰ نیروی انسانی و ۱۳ گشت راهداری/ توصیه‌های راهداری برای زایران اربعین

منوچهر سلمان زاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: ۳۰۰ نیروی انسانی و ۲۸۵ دستگاه ماشین‌آلات برای انجام راهداری زمستانی درمحورهای مواصلاتی استان چهارمحال و بختیاری درنظر گرفته شده است.

منوچهر سلمان‌زاده، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: کارهای مرتبط با راهداری زمستانی در استان درحال انجام است و مصالح موردنیاز چون نمک، شن، سوخت، روغن، ضدیخ و لاستیک تامین و حمل شده است.

سلمان‌زاده تاکید کرد: ۲۸۵ دستگاه برای عملیات راهداری اختصاص یافته و در صورت کمبود از ناوگان استیجاری استفاده می‌شود. در مجموع ۳۰۰۰ تن شن و نمک تهیه شده که برای تامین نیاز راهداری کافی است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: تمام ۳۰۰ نیروی راهدار استان با توجه به اینکه تمام محورهای چهارمحال و بختیاری برف‌گیر است درعملیات راهداری زمستانی دخیل خواهند بود و ۱۳ گشت تخصصی نیز درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری از استان‌های مورد تردد زائران اربعین است، گفت: مسافران باید به تجهیزات کافی چون زنجیر چرخ و یخ شکن دروسایل نقلیه خود مجهز باشند.

هماهنگی با پلیس و اورژانس از طریق کمیسیون ایمنی راه‌ها

سلمان‌زاده افزود: از طریق جلسات مداوم کمیسیون ایمنی راه‌ها و مدیریت بحران هماهنگی لازم با پلیس، اورژانس و هلال احمر برای مواقع بحران صورت گرفته است. همچنین درمواقع بحران از ظرفیت نیروی انسانی و تجهیزات استان‌های معین ازجمله اصفهان استفاده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: تمام تمهیدات لازم اندیشیده شده و مسافران درصورت رعایت اصول ایمنی می‌توانند با اطمینان کامل درمحورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری تردد کنند و مشکلی دراین زمینه وجود ندارد.