شناسهٔ خبر: 29977 - سرویس استان‌ها

از ابتدای امسال تاکنون:

روکش آسفالت ۸۰ کیلومتر از محورهای کنارک در ایرانشهر

آسفالت از ابتدای امسال تاکنون ۸۰ کیلومتر از محورهای فرعی و روستایی شهرستان کنارک آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راه و شهرسازی ایرانشهر، رئیس راه و شهرسازی کنارک گفت: اجرای آسفالت گرم محورهای روستایی تنبلان، دوکی، خوش آباد و نیز اجرای آسفالت سرد محور کنارک - زرآباد به طول ۸۰ کیلومتر با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان انجام شده است.

نوروز بلوچزهی افزود: از اواخر سال ۹۴ و ۳ ماه ابتدای امسال پل بزرگ زرآباد به طول ۱۲۰ متر و با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان، پل بزرگ کاروان به طول ۱۸۰ متر و با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان نیز در این شهرستان احداث شده است که با توجه به فصلی بودن رودخانه‌ها در طول مسیر و انسداد محور با احداث این پل‌ها مشکل مسدود شدن محور کنارک جاسک به طور کامل رفع شده است.

وی بیان کرد: محور کنارک - چابهار نیز به طول ۲۴ کیلومتر و محورهای روستایی این شهرستان به طول ۱۵۰ کیلومتر فوگسیل شده است.

همچنین در این مدت خط‌کشی محورهای اصلی- فرعی و روستایی به طول ۲۵۰ کیلومتر، تسطیح حریم قانونی محورهای اصلی- فرعی و روستایی با سطح ۲ هزار مترمربع، نصب علائم افقی-عمودی، اطلاعاتی، انتظامی و هشدار دهنده به تعداد ۳ هزار عدد و ۹ هزار چشم‌گربه‌ای، بوته کنی سطح شانه راه و تکمیل روشنایی تقاطع نیکشهر انجام شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی کنارک گفت: در ۶ ماه گذشته چیپ سیل محور ترانزیتی کنارک-نیکشهر به طول ۵۰ کیلومتر با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان نیز اجرا شده است.